bezoek - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu bezoek - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu

bezoek

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

05 Februari 2010 | Egypte, Dahab

He Dries, herinner je?
kamiel, de gast in Damascus. Hij zit nu in zuid afrika nadat hij met blote handen een weeshuis in Kenya heeft gebouwd. check the site en wordt affiliate!
charitytravel.blogspot.com


ik herinner het me, maar tzit verdorie ver, is me dat lang geleden zeg,
mijn excuses, ik had beloofd uw site op mijn blog te zetten, maar kan me niet herinneren dat ik dat wel of niet heb gedaan,
bij deze nogmaals een vermelding

kamiel is een nederlandse gast die aan weldadigheid doet op kliene schaal, of mss is dat slecht verwoord, het komt erop neer dat hij ipv de grote goede doelen organisaties, geld rechtstreeks als weldoener zelf de wereld inbrengt, bij grote doede doelen weet je niet wwat ermee gebeurt, bij kamiel kan je tot op de cent volgen waar hij het aan uitgeeft, een zeer intressante gast, hij had onder andere een mini projector bij zich, ter grote van een pak sigaretten, en deftige kwalieteit, kwestie van kinderen overal te kunnen verwennen met een filmpje, man man man, hij zag het zitten

nuja dat is reeds allemaal lang geleden en de meeste details zijn uit mijn herinnering verdwenen

het lijkt wel even lang geleden als mijn laatste blog, low season in dahab, dat wil zeggen, prijzenslagen voor duikklanten, elke duikshop in de buurt heeft werktekort,
in 7 heaven wil dat zeggen, dat we instructuers, divemasters en materiaaal tekort hebben om aan de nodenmassa te voorzien
drukte verminderd, maar het blijft even hectisch in de duikshop,
als ik een dag vrijafneem dan heb ik een dag meer werk de volgende dag.....


ik had bezoek overlaatst hier,
mss heb je er iets van gehoord,
ik wil jullie allemaal allessinds massas bedanken, de reden dat ik hier op internet ben geraakt en tijd heb is dat ik de muziek aan het doornemen ben, en man man man ik ben zotcontent dat twiedeltwiet van andre van duin op dit momnet door mijn oortjes fluit,
twiiiiiiiiiiiiiiiidel twiedel twiedel twiet....
muziek die ik ken en herken, muziek die ik niet ken maar bekend is overal behalve hier,
het is wat raar om een sdkaartje en een usbstick en een mp3player samen te leggen en uw muziek te noemen, maar meer dan machtig,
sarry dat ik de compilatie van de mp3player wat door elkaar haal, mij niet gelaten, maar de anderen hier waren de harde metaal wat beu, en als ik dus wat wil spelen moet het wat rustiger zijn (of toch zo lijken tenminste)
nuja

ik heb mijn ganse omgeving gelukkig gemaakt met de mignonetjes die ik van oma kreeg, en iedereen blijft ernaar vragen hoewel ze reeds lang op zijn, met de pralines ben ik wat egoistischer, de fietshoorn van marte ben ik reeds 4keer afgenomen me de mededeling dat het genoeg is geweest, en dan maken ze de fout van hem terug te geven
dank u, nu kan ik eindelijk mijn ware irritantheid boven halen,
mensen vinden het ongelofelijk dat ik zo kinderlijk irritant kan zijn, en dan denk ik , hmm dat was nog ver binnen mijn grenzen

de salami van megalekker,
enkele egyptenaren en jordaniers waren niet zo zotkontent toen bleek dat ze een stuk vankensvlees in hun hand hadden, maar hilarisch was het wel, de kaas moet ik jullie teleurstellen ik ben die wat uit het oog verloren, en ik heb ervan gegeten uit principe maar daar is het dan ook bij gebleven,...

ik heb mijn niuewjaarsreceptie gevierd met 7anderen die zich een voor een afvroegen waarom er maar 1 fles appeljenever was meegekomen
jammer dan wel dat er niet veel voor jezelf overschiet, maar ach, ik heb ervan genoten,
en het graalbier heb ik op mijn gemaksken voor mezelf gehouden, sorry geen tijd om het te laten gisten op fles, zo snel als ik ook maar een moiment tijd had nadat mijn ouders treg richting sharm waren heb ik me gezet om die uit te drinken,
en zoals je idd reeds hebt gehoord was de wiskey gebroken, Man was ik blij dat dat niet die jenever of graalbier was, wiskey kan ik hier best wel krijgen, al is de kwaliteit dan mss toch niet zo spetterend
en voorlopig hier in egypte ben ik toch meer een rum man geworden, geen stroh of bacardi, normale rum, volgens mij nog steeds moeilijk of niet te vinden in belgie

de rest van de survivalpack was nog wel wat raars, maar ook daar hebben reeds meerdere doelwitten van genoten

toen ik mijn lijstje miek vroeg iedereen zich af waarom ik touw op het lijstje plaatste
ik kreeg uiteindelijk 5 verschillende soorten touw toegeleverd, en geen mens die het verstond wat ik daarmee wel dacht, maar ik heb intussen allen reeds gebruikt, ...
allen hebben intussen al naar de uitleg van de een of andere knoop mogen luisteren of zelfs gevraagt, knopen gooien, wat oefenen en dat lukt toch wel beter dan verwacht,
de amerikaanse paalsteek is een zeer intressante nieuwe knoop die ik reeds heb geleerd, in geen duizend jaar zo sterk, maar in snelheid van leggen, fenomenaal

ik ben ervan overtuigtd dat het witloof is en niet witlof, sorry als ik daarbij dan kant kies
meerci voor combats, kodak en nog zoveel meer
dank aan allen om me te bevoorraden

ik was gelukkiger dan een klein kind toen ik dat alles mocht bewonderen, en je kan dat hier navragen ik wist met mezelf geen weg wat ik nu eerst moest opendoen proeven of testen, mega mega

ik vond het persoonlijk wat kort dat julie hier waren , zeker toen ik die laatste dag dan toch weer moest werken, maar zo gaat dat hier, alle plannen draaien sneller dan de wind, omdat er telkens weer een andere eigenaardigheid is,
ook erg raar om weten dat der rest van de week jullie in sharm zaten, dat uitendelijk zo ver niet is, maar toch onoverkomelijk ver...

oke ik werk dit later af
de 2de druktegolf van de dag komt eraan


vele groeten
en tot in den draai
en drink er een op mijn gezondheid

  • 05 Februari 2010 - 16:24

    Moeke Mie:

    Bimbolo is op mijn schoot gesprongen om te kunnen meelezen
    We kekeN er al weer naar uit om iets van jou te lezen. Wij hadden een mooie rustige vakantie, met 3 dagen en 1 nacht, in en rond Dahab, een aanrader voor iedereen.
    De Rode zee is prachtig, het water is warm en klaar, de Mozes berg is hoog en koud, Dahab is zeer gezellig, doe de groeten aan Ed, Mojo, Nick en al de rest van de 7° HEAVEN en van de DE YALLA Bar.

  • 06 Februari 2010 - 14:40

    Moeke Mie:

    Lies is erin geslaagd om fotos up te loaden... er staan er 1006 op binnen 25 uur als we goed rekenen, aan iedereen veel kijkgenot

  • 07 Februari 2010 - 20:11

    Luc En Brigitte :

    hoi Dries vanmiddag stond bij oma de computer aan met al de foto's mooi om te zien mooi landschap en schoon volk bij je da blondje man man man.Hopelijk krijgen we ooit eens wat commentaar als we de foto's samen bekijken mo dat is nog nie voor sebiet hebben we verstaan.Hier zijn het maar grijze dagen we verlangen wel al naar de lente ...en zomer. Geen paniek we drinken hier geregeld één of meer op je gezondheid.Merci om voor onze kant te kiezen als 'tover WITLOOF gaat. De leute nog en tot later eens grtjes vanuit 't molentje

  • 08 Februari 2010 - 16:59

    Thuure:

    tis topen da je de nieuwe cd van rammstein al gevonden et op die mp3 spelerke van de graal ge kan et je nie voorstellen oe lastig da nog was om een twa simpels gelik muziek op zoon dom ding te zetten ma tis tog gelukt alle geniet der van e
    groet uit lapscheure

  • 09 Februari 2010 - 14:06

    Moeke Mie:

    even iets rechtgezet, die 1008 foto's zijn opgeladen van zaterdagmiddag tot zondagmiddag, duurtijd ongeveer 1.5 min per foto maar we hadden het als privé ingegeven en daardoor konden wij alleen maar kijken, nu staat alles openbaar veel kijkgenot... wij wilden ze zeker eerst gezien hebben, begrijp je

  • 11 Februari 2010 - 16:31

    Secretaresse:

    oké, mercidankjewelmerci en toe in den bocht

  • 16 Februari 2010 - 20:41

    Marte:

    wanneer marte je naam hoort, begint ze te zingen van: 'hij is een echte superheld'!!!(megamindy) maar nog meer van:'van afrika, tot in amerika,...'
    en telkens als ze haar gekregen t shirt ziet, gaat het van: 'rijden op kamelen, rijden op kamelen', (melchior en balthazar...)

    veel muzikale groetjes en anna doet het op haar manier, ze weent!(ook muzikaal toch?)

    dada

  • 21 Februari 2010 - 12:54

    Els En Co(oostnieuwk:

    Nog 3 dagen te vroeg, maar tijdens de week komt het er niet van om te computeren.... Alvast een hele leuke verjaardag en maak er maar iets speciaals van (maar daar twijfel ik niet aan!) Proficiat!

  • 23 Februari 2010 - 13:16

    Dries:

    lalalalalalalalaaaaaaaaaaaaa
    lalalalalalalalaaaaaaaaaaaa
    lalalalelalaloloooo lolo
    ti tudidududuuu
    lalalalelalaloloolooololoooo

    kwestie van de muziekalesfeer er wat in te houden, en raar nu maar welk nummer dat is,
    degene die het raar betaal ik een fles egyptische rum, enkel ophalen is de boodschap

    tis alweer veel te lang geleden dat ik iedereen hier op de hoogte heb gehouden,, ik heb er ook geen flauw idee van waar ik laatst gestopt ben met typen,
    maar ik kreeg vandaag een kaartje,
    en dat deeed me toch wel even opschrikken vanuit mijn studies, en ik kan me erdoor helemaal niet meer concentreren,
    megacool met een glas die vanzelf opvult en al,
    een verjaardagskaartje,
    en redelijk goed getimed ook nog, verzonden op 16 februaari en net een dagje te vroeg gearriveerd,

    om te bedenken dat dat benodigd is om even tijd te maken voor deze blog, dat klinkt wss absurd
    maar ik kreeg het in mijn hand en meteen stroomde de fysica weg uit mijn gedachten, en beelde me in dat ik thuis was, morgen verjaardag, kans bestaat dat niemand het hier had geweten als dat kaartje niet was aangekomen,

    intussen is hier niet al te veel gebeurd,
    ontslag genomen, heraangenomen
    de baas een leugenaar genoemd terwijl er zon 50 man aan het meeluisteren was naar een nogal luidruchtige discusie,
    buitengesmeten en heraangenomen, blijkbaar is iemand een leugenaar noemen in egypte zowat de zwaarste belediging die je kunt doen, doe het in bijzijn van mensen, klanten en familie, en dan vinden ze dat niet erg aardig....
    nick noemde het geluid van de discusie epic, fenomenaal, maar hij liegt de hele tijd en soms dan is het genoeg,
    ik was eignlijk best wel gelukkig met mijn ontslag, maar bij heeft zijn eigen woorden genoeg kunnen verdraaien en zo ben ik hier dus gebleven,

    intussen blijven mensen aankomen en trug verdwijnen, en trugkomen, gosia en saori zijn naar jordanie vertrokken om daar te gaan werken als dive masters, tony is verdwenen, en nickolos vertrekt morgen, maar daar staat tegenover dat ik hier leng genoeg ben om mensen te weten terugkomen
    vilku heeft alweer vakantie en wist niet beter dan opnieuw hierheen te komen voor een week of 2, mariah is trug uit denemarken, ah wat ben ik blij, hulp in de duikshop, samen met nick en mariah is het een stuk minder lastig voor me,
    seb en en jenny zijn trug uit de uk om hier hun dive masters te doen, en ik ben intussen rescue diver , en doe mijn divemaster samen met hen, maar dat maakt het leven enkel drukker, werken in de duikshop, en studeren voor mijn examens en practische proeven, en zoveel als mogelijk het water in,
    drukjes dus, vanavond eerste examen ivm assiting instrucors, morgen fysica examen, nice fysica op verjaardag, gene paniek, tis allemaal logisch en dingen die ik zoiezo al kende, de opfrisseing naar duiktoepassingen is wel cool
    morgen zal ik mezelf een duikcomputer cadeau doen met dank aan de sponsors,
    en ik zit hier dus nog wel even vast, allessinds nog een maand, of mss 2

    allessinds een dikke merci aan iedereen en ik laat jullie nog wel weten hoe die examens en verjaardagen afliepen

    vele groeten
    dries

  • 23 Februari 2010 - 19:18

    Miet:

    heyla

    nen gelukkige verjaardag voor morgen. Genier er maar van na je examen en drink er maar iets goe op. We gaan er hier meer of eenjte op drinken hoor. Echt we toosten er op.

    We zijn nog aan het bekomen van de WC tocht. Vermoeiend maar opnieuw zo fijn. De buik en armspieren zijn opnieuw eens goe gerokken.

    Hier is de sneeuw en vrieskou terug overgegaan in echt belgisch regen regen regenweer.
    Duik daar maar goe en hopelijk lukken de examens goed. We duimen mee.

  • 23 Februari 2010 - 19:57

    Luc En Brigitte:

    hoi Dries we zullen toch eerst een hokje wagen tgaat zo lalalalalalalalalalaaaaa lalalalalalalaaa mo das nog nie zo erg als een café zonder bier lalalalalalalalalaaaa enz alvast een hele dikke proficiat met je verjaardag . Hopelijk kun je er een beetje van genieten ondanks de examens wij zullen er zeker één of meerdere op drinken.Een nieuw levensjaar om nog meer dromen waar te maken ...geniet er maar van.Vele verjaardagsgroetjes van ons allemaal

  • 23 Februari 2010 - 20:17

    Moeke Mie:

    Ik was graag de eerste geweest om je een verjaardag te wensen,
    maar daarvoor moest ik wat vroeger opstaan zeker?

  • 24 Februari 2010 - 21:32

    Je Zusje En Co:

    dat liedje! ik laat marte het morgen eens vertalen, dat is niet moeilijk voor haar...

    Van ons een gelukkige verjaardag! De anderen wilden de eersten zijn, zouden wij(op de dag zelf?) de laatsten zijn?

    vele groeten en 27 zoenen! anna, stan, marte, björn en katelijne

    dada

  • 25 Februari 2010 - 18:09

    Wim (aka Bosse):

    Dries,

    ik weet dat we te laat zijn. Bijna waren we het zelfs helemaal vergeten.
    Je bent al zo lang weg é...

    Maar gelukkig dus nog niet uit het hart, en beter laat dan nooit zeker:

    Gelukkige verjaardag, vriend!!!!

    Geniet er nog van.

    Veel succes bij al je toekomstige reisplannen, en als je (je weet maar nooit é) zou beslissen om alle avonturen die nog voor je liggen de rug toe te keren. Je kar te draaien en naar het verre, raadselachtige, bijna niet meer voor te stellen Moerkerke zou terugkeren, hou je dan vooral niet in...

    We missen je allemaal. Maar we zijn ook jaloers, je bent onze held...

    Grtz,

    Bosse en Nele


  • 25 Februari 2010 - 20:47

    Gokje:

    rammstein pussy

  • 26 Februari 2010 - 11:41

    Nog Eens Gokken:

    andre van duin - naaimachinelied

  • 01 Maart 2010 - 16:40

    Dries:

    dank u dank u dank u
    alle binnegekomen gokken voor het liedje zijn bij deze aanvaard, wegens mijzelve vergeten te zijn wat het juist weer was, de winnaars mogen die komen ophalen, in kamer 48 seven heaven hotel dahab
    indien niet opgehaald op korte termijn verdwijnen de flessen in de volgende prijzenpot....

    na een mega coole verjaardag vavn werken en miserie van 8u smorgens tot 9uur savonds, en daarna vieren gelijk geeneen met de nodige kater achteraf, en dus niet duiken...
    en studeren werkt dan ook al niet, nutteloze dag dus, maar als verjaardagscadeau, niet meer moeten werken, das eens iets anders he

    mijn tijd word geconsumeerd door het consumeren van veel te veel informatie rond duiken, diepduiken, onderwaterfotografie, nitrox, assisteren van instructeur, fysica, en fysiology,
    waar ze het allemaal vandaan halen, ik weet het niet, maar tkoppeke zit nog niet vol, dus ik kan nog steeds verder,

    gisteren dan was nog eens iets anders, alle duiken geanuleerd wegens
    springtij en wind uit onnatuurlijke richting, het regende zelfs weer wat, maar wat de golven hier van schade aanrichtten is ongelofelijk, een stevig windje (niets extreems) en springtij, het blauwe ponton is losgeslagen ien en meedere stukken gebroken, 2 boten (lees roeibootjes) gezonken, en 10 restaurants op het strand, volledig weggespoeld, waaronder Yalla bar, als ik een foto vind zend ik die, maar reken er niet op , 3 uur later waren ze den boel al aaan herbouwen, en ze hebben de hele nacht doorgedaan (want al die constructies zijn illegaal) en tgrootste deel stond al terug deze morgen

    intussen blijven de dagen hier intressant, mensen komen en mensen gaan, alleen lijkt het alsof meer en veel meer mensen gaan dan komen,
    marina die hier reeds sinds begin januari was vertrok gisteren, vilku die hier terug was is terug vertokken,...
    intussen word maria gek in de duikshop van al het werk, (ze denken hier blijkbaar dat iedereen de job met gemak en graag doet 7dagen op 7 en 12uur per dag)

    morgen weer examens tss fysiology, en de dag erna nog een,
    intussen heb ik ook voor het eerst in lange tijd echt gezmommen, 15minuten watertrappelen met elbogen uit het water, ja happy, ik weet direct weer waarom ik niet graag zwem, ik kijk kan ook niet uit naar de 800m zwemtest ik betwijfel of ik levend de afstand haal, laat staan dat we scores krijgen tegen tijd, de kans dat ik een dikke nul haal is reel, aankomen zal ik uiteindelijk wel doen, maar wanneer?

    intussen mis ik meer en meer de belgiscvhe bieren, en de laatsten tijd meer en meer goeie frieten, frustreren om te weten dat je maar even in de auto moet springen en kunt genieten van alle vettigheid die je maar kan dromen, ik heb de wctochten gemist, dat doet ook wel wat want dat was zeer zeker niet ingecalculeerd in de plannen,dwz intussen heb ik de tijdslimiet die ik in gedachten had voor ik vertrok reeds lang overschreden, en met iedere gebeurtenis blijkt dat duidelijker en duidelijker

    ik ben al beginnen vrezen voor de quest, alleja, vrezen is het verkeerde woord, maar ik zal er niks van weten, en mijn geknutsel zal voor de volgende zijn...
    (ik droomde daarvan vannacht, hoe ik het zou moeten afwerken, de raarste dingen spelen door je hoofd als je slaapt blijkbaar)

    maar alle ik zal het bij deze laten,

    bedankt tot in den draai, en amuseer julder he

  • 01 Maart 2010 - 22:25

    Bjorn:

    Jeep Dries,
    jammer dat de wedstrijd al afgelopen is, ik had gegokt op Self Esteem van The Offspring.
    Wij zijn ondertussen terug van een weekendje Luxemburg waar we ook zowat alles meegemaakt hebben: van druilerig weer vrijdag tot een zalig warme (voor ons toch op dit moment) lentedag en dan een storm om mee af te sluiten. Kwestie van alles een beetje meegemaakt te hebben.
    Verder alles goed hier. Anna staat al goed recht, stapt al flink aan de hand, Stan heeft een ferme buil omdat hij denkt dat hij al goed kan stappen (niet dus) en Marte is ook bezig met haar studies: het volledige K3repertoire van buiten leren. Het zal met onderscheiding zijn!
    Groeten van ons allemaal!

  • 02 Maart 2010 - 23:53

    Kristof:

    et voilà zie,
    na een hele kerstvakantie balkjes te hebben gestoken en wat beton te gieten ga ik vanaf volgende week voor de verandering nog wat afbreken.

    binnenkort moet ik wat rijlessen gaan geven aan je zus over hoe bestuur je een groot, lomp, wit spullement, ik doe alvast mijn klimhelm aan moeahahaaa

    voor de quest is wim volop bezig. wegens geen vrijwilligers voor de dropping heb ik mezelven opgegeven maar heb wel veel hulp gehad van bouden, tim en sam! minpuntje was wel dat ik persoonlijk minder tijd kon steken in quest. maar het komt in orde! we hebben ook al een puzzelke om achteraf op te lossen.

    veel succes met je examens daar verder en toe in den bocht! ik spaar zeker de Belgische biertjes op tegen dat je terugkomt!

  • 07 Maart 2010 - 20:30

    Brieksken :

    elaa neefke dries

    al vaak al die verhalen gelezen, tis almaal zo zot! je stelt het blijkbaar wel heel goed adaar tussen hier en nerges. krijg zelfs vaak in school de vraag en en ? waar zit je neef nu? of dan van wouter van terstraete waar zit die zot me zen korte broek nu :p. al verklaren ze je allemaal zot. inclusief mijzelf, maar je doet het maar weer. Zeg wanneer je terug komt zal ek maar nie vragen, ma tegn daj terug komt gaaj nen bijbel kun schrijvn. en als je je inhaalmaneuvr belgisch bier zal maken zullen we er allemaal graag bij zijn :p. alleeej vele groetjes uit dat verre kleine ( niet boeiende maar wel met Belgisch bier uitgeruste ) dorpje moerkerke.

  • 09 Maart 2010 - 09:49

    Simon:

    hm, beetje laat om je nog een gelukkige verjaardag te wensen zeker? ik was het niet vergeten hoor.. hum hum...
    dries een kwart aant watertrappelen, zalig! in belgie zou je het nog niet doen voor 5 bakken bier! En als ik nog mag gokken van liedje ga ik voor "westenwind" van dana winner..
    Veel succes met dat duiken en die 800 meter, en al de rest dat je daar te doen hebt he!


  • 09 Maart 2010 - 10:37

    Miet:

    In gedachten zie ik je al "zwemen" grappig eigenlijk. Maar ik baksteenslag ben ik zelf ook een kampioen.

    Dit weekend was er weer Hasta la pasta van de chiro en zoals steeds zijn we wel enkele attributen armer geworden vrees ik. Maar de lichtgevende Paternoster is weer in KSA kamp naar vele jaren, ze hadden wel een duidelijke hint nodig (hij ging op aan het Jezuskruis in de zaal) want volgens mij wisten ze niet eens dat ze die niet meer hadden. We hadden nog wat desserts over om op te sturen maar tegen dat die bij jou zouden zijn waren het cake, pudding, chocoladecake, appelcrumble, … met haar op vrees ik.

    Ik weet nog steeds niet als we al onze wekkers gevonden hebben maar alleszins gaan ze niet meer af dus hebben we er geen “last” van. Maar we zijn ze aan het sparen hoor. Ooit komen ze nog van pas en dan zorgen we dat we er dubbel zoveel hebben.

    De bakken friet zijn hier nog steeds hetzelfde en je hebt er ene tegoed voor je verjaardag met veel mayonaise. Dit met een lekker Belgisch biertje erbij natuurlijk. Iets nieuws in de frietuur is binnenkort een broodje bakpao (een hoopje deeg met iets in van vulling). Ik weet niet als het te vreten is maar door een nieuw liedje is dit plots zeer bekend geworden. Dus wie weet moeten we dat toch maar eens uitproberen.

    Kga je maar verder laten studeren (Dries en studeren vreemd maar het kan toch) zodat je ons hier dan ook eens kan leren duiken he?
    Groeten uit een klein dorpje in West-Vlaanderen dicht bij Brugge, Moerkerke zeggen ze ook wel eens

  • 14 Maart 2010 - 10:07

    Moeke Mie:

    Wat is het lang gelden dat er nieuws kwam van jou. Je bent toch niet verdronken toen je die 800 m aan het zwemmen was. Of ben je nog steeds bezig met het zwemmen van die 800 m?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 144141

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: