sofia on short notice - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van dries coppejans - WaarBenJij.nu sofia on short notice - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van dries coppejans - WaarBenJij.nu

sofia on short notice

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

19 September 2009 | Bulgarije, Sofia

gisteren waren de plannen nog nis, pristina, en dan te voet naar sofia
gisterenavond stond ik in sofia
als het toeval je daar brengt dan spreek je niet tegen natuurlijk

ik had eerst 5uur op dezelfde plaats staan liften zonder dat iemand ook maar stopte, toen ik daarna een rechtstreekse lift tot sofia aangeboden kreeg was ik meer dan content
ik vind het wel wat jammmer, want ik had heel graag nish gezien, dat stond op mijn to do lijst, en ook pristina had ik heel graag meegenomen, om voor mezelf politieke invloeden op medie te bewijzen. en da ik de bergen, of beter heuvels bij de gresn van bulgarije niet heb meegenomen , ook dat vind ik jammer, reden genoeg om daar terug te keren dus.
maar voorlopig niet, het nieuwste plan is hier enkele dagen balkan doortrekken en dan richting plovdiv, of philliponis dat ik voor geen geld wil overslaan, en daarna, richting consantinopel, liften zou me daar naart schijnt binnen enkele ueren terechtbrengen. van hieruit, dus plovdiv is alleen maar dichter,
hoewel de historische hoofdstad van bulgarije me ook wel aanspreekt, die zou meer centraal in het land te vinden zijn, we zien nog wel
vele groeten en tot in den draai
dries

EDIT :
sofia verbaasd en stelt teleur tegelijkertijd, de historische zeer rijke stad laat weinig sporen achter, weinig intressants te zien dus, bijna alle historiek word verwoest om plaats te maken voor de vooruitgang, een klaar schandaal, daardoor is van het handvol intressante gebouwen in sofia het grootste deel nog geen eeuw oud of modern (en ballelijk) verbouwd

nuja de hostel en de medemens hier zijn mega, art hostel, als je ooit in sofia bent, het is niet het schoonste en beste hostel dat ik gedaan heb, maar wel veruit het gezelligste,
en de mens die me vertelde dat iedereen richting istanbul via sofia passeerd had gelijk, ik kwam gisteren een brusselaar tegen met de fiets, richting istanbul, 3 weken onderweg,
een gentenaar ex ksa-er dan nog uit eine bij oudenaarde, wat doet vlaams spreken over ksa tegen ksa toch een mega deugd zeg, ook met de fiets onderweg naar istanbul, maar hij is reeds 3maand onderweg, de twee zullen samen wat kilometers doen de komende dagen,
2 amntwerpenaars met het vliegtuig hier, gaan ook nog naar istanbull, 2 brusselaars met de auto hier gaan ook nog naar istanbul, een amerikaanse met de trein gaat ook naar istanbul, en zo kan ik nog wel even doorgaan, zeer intressant, dat wel, ik ben wel de enige die te voet en via auto stop gaat
en ik blijf het evangelie van de belgische bieren verkondigen, en iedereen wil in belgie komen bier drinken, weinigen weten zelfs dat de stella die hier letterlijk overal te krijgen is, ook belgisch is,
nuja intussen heb ik ontdekt dat ik een andere tijdzone ben binnengekomen, ik had het nooit gemerkt, en het lange termijn reizen begint zo zijn tol te eisen, ik had de verschijnselen reeds in framkrijk ogemerkt, toen ik nieuwe veters moest steken, en het leer van mijn combats dringend moest invetten (wegens kraken)
maar nu gaat het intussen nog een stapje verder, mijn esbit tabletten zijn bijna op en hier niet te verkrijgen, en dus kocht ik mij een gasstoofje, mijn spork heeft de geest gegeven, mijn tent is niet meer 100% waterdicht, mijn klimtouwveters beginnen te slijten, mijn schoenvet is op, ik zit door mijn rechter schoenzool, en ik kan via de bovenkant van mijn linkerschoentop mijn kous zien, ik heb dus binnekort nieuwe schoenen nodig, maar zolang ik niet letterlijk op mijn kousen loop blijf ik bij deze zweren, laat ons enkel hopen dat het laatste stukje leer in mijn schoenzool steviger zal blijken dan de rubber,
mijn leaderman heb ik moeten laten slijpen omdat ik er zelfs geen brood meer mee kon snijden, mijn rugzak vertoont scheuren, mijn blauwe hoofddoekje is in strepen afgegaan door de zon, mijn kodak is bijna vol, dus nieuw sdkaartje nodig, mijn schone zwarte joepie21 tshirt is afgegaan door zon en zweet en was en krijgt een paarsachtig keurtje, ballelijk, mijn 5 pakken tabak uit andorra zit ik aan mijn laatste
en zoverder enzovoorts, maar dat hoort erbij, en het blijft mega,

nuja ik ga nog ees kijken of mijn bulgaarse berggids zin had of niet om af te komen, anders vertrek ik seffens op mijn eentje weer, waarheen? geen idee, maar het zal richting constantinopolis zijn, te voet of al liftend, geen idee, we'll see


eep
dries

EDIT : mijn fotos blijven onveranderd op volgende site http://nl.pixum.be/viewalbum/id/4496836


EDIT : wegens kapotte droogkast nog een nacht in sofia

  • 20 September 2009 - 17:58

    Moe Mieke:

    De vlaggen zijn ondertussen ook aangevuld, zelfs Spanje zie ik er nu toch bijstaan.
    Dat al de rest tekenen van slijtage vertoont is toch ook niet verwonderlijk, hoeveel km ben jij nu onderweg?

  • 20 September 2009 - 18:21

    Oma:

    kom maar gauw terug voor je helemaal versleten bent
    Ik kom naar al jou foto's kijken en volg je reis goed mee op de kaart

  • 20 September 2009 - 19:11

    Katelijne:

    al de rest in huis slaapt al!

    en wanneer wil je in istanbul zijn? Veerle wanneer ben jij daar?
    Voor de kermis of voor andere feestjes zien we je hier nog niet terug?

    je fototoestel is vol of bijna, maar alle foto's die op internet staan, kan je toch al wissen?!
    als je ons je login en zo geeft kunnen we misschien al iets afdrukken?

    allé je ziet maar en wij zien het ook wel waar je wanneer beland! t blijft leuk om je te volgen!

    dank u

    vele groetjes


  • 20 September 2009 - 20:47

    Dries:

    ja ik heb de manier gevonden om de vlagjes toe te voegen,
    hoeveel km ik achter de rug heb weet ik niet, en onder de voet ook al niet, maar het is niet weinig, en ik vind het jammer dat ik de laatste tijd zo weinig te voet heb gedaan dus daar komt verandering in

    oma ik vind het de max dat je me op de voet volgt, en zelfs af en toe zelf iets op internet plaats, super, hopelijk is je kaart groot genoeg

    tijdschemas maak ik niet meer want dat veranderd toch elke dag, dus wanner ik terugkeer of terug ben geen idee, maar de terugweg zal wss sneller gaan dan de heenweg, en ik ben niet uitgerust om winterkou te doorstaan, dusja
    mijn login en paswoord mag je hebben als je iets wil afdrukken voor jezelf, mijn originelen wis ik echter niet wegens kwaliteitsverlies, en een sdkaartje kost slechts 4 euro, en weegt niks paswoord is dinges, en login mijn emailadres

    en ik kom zeker nog terug naar bulgarije, hoe vaak ontmoet je schoon vrouwvolk dat aan bergbeklimmen doet,archeologe is, en hardrockfanaat?

  • 21 September 2009 - 15:47

    Secretaresse:

    bij deze stel ik je aan als verslaggever van de graalactiviteiten als je terugbent. Machtig om te lezen!

    Veel plezier daar, ik wil gerust een paar abl-combats halen in de stock en ze opzenden? 'k wil er zelfs wat schoenvet bijproppen.

    Amuseer je daar, het klinkt ongelooflijk leuk! laat maar komen die sterke verhalen

    ksa de graal groet u!

  • 21 September 2009 - 15:51

    Kristof:

    Als je zeker wil zijn dat je originelen niet weg geraken (SD-kaartje kan je verliezen of kan crashen) wil ik ook wel de inlog van de website van de graal doorgeven. Zo kan je per 500MB je foto's in volle formaat doorgeven...

    succes en de leuteamusement daar!
    kristof

  • 21 September 2009 - 23:03

    Kay (liefje Simon):

    Hey Dries!

    Af en toe kom ik eens een kijkje nemen op je site! Is wel boeiend om het vervolg van Parijs te lezen, amai, zo ver dat je al bent geraakt... Doe zo voort zou k zo zeggen!
    Groetjes,
    Kay

  • 22 September 2009 - 14:45

    Pietje:

    Dag Drieske,

    Zo te horen al een hele weg afgelegd na je tripke naar Parijs :)
    En je hebt al schonere landen gezien dan ikke! Nie fair! :)

    Kom je nie eens af naar Abu Dhabi? Tis hier lekker warm :) maar ge gaat wel rap moeten zijn... eind deze week terug naar huis.

    Alle fun daar nog en mss komen we elkaar wel eens tegen he, wie weet.

    Pietje

  • 25 September 2009 - 21:11

    Dries:

    ik wil die verslagen gerust op afstand typen ook hoor

    en ik dacht er eigenlijk over na om mijn volle kaartje er post op te sturen, maar naar haalbaarheid, kosten en overlevingkans heb ik te raden

    kay, wie is kay?
    ik doe mijn best,
    en ik die dacht dat je mij na onze korte kennismaking (net veel te veel commentaar van mijn kant) niet graag had
    je hebt nog 1 te goed van mij

    en die aftanden zijn te groot hoor pietje, je kan wss zelf beter inschatten als ik in de buurt zal terecht komen ik ga zo snel niet als een vliegtuig

    nieuwe fotos volgens binnen enkele minuten,

  • 25 September 2009 - 22:33

    Simon:

    grappig,

    je hebt dit blijkbaar een uur geleden getypt, was je thuis geweest zat je nu wss in de vrede ofzo! wie weet ben je nu in een "plaatselijke vrede" terechtgekomen?

    doe zo verder zou ik zeggen, want volgende maand staan de pinten er nog even fris!


  • 16 November 2009 - 20:21

    Bram:

    Verwondering en grote (h)erkenning. Een kruistocht in spijkerbroek. Het is je op het lijf geschreven.

    Je blog leest bovendien als een verrassende avonturenroman. Ik ben razend benieuwd naar het doelwit van je reis.

    Ben je Dan Brown te slim af en vind je toch "The holy grail"? Of wordt het de verrassende vondst van "The Fallen Madonna with the Big Boobies"? Of heb je gewoon het stoute plan om de heilige stad in via jouw tiende kruistocht te beschermen tegen de bloeddorstige Assassijnen? Of grijp je de hamer en sloop je - eindelijk - die vreselijke muur dwars door huidig Jeruzalem? Ik wens je het allemaal toe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Sofia

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 144630

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: