pas de drapeau espagnol, mais j'etais la pour 3h30 - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van dries coppejans - WaarBenJij.nu pas de drapeau espagnol, mais j'etais la pour 3h30 - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van dries coppejans - WaarBenJij.nu

pas de drapeau espagnol, mais j'etais la pour 3h30

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

23 Augustus 2009 | Zwitserland, Genève

dat zwitserland is het dus wel geworden

f****ng toetsenborden hier zeg, met qwerty kan ik nog leven, hoewel het irritant is, maar ier ist qwertz, en die z gebruik ik blijkbaar veel

anyway, ik zat ergens in andorra denk ik laatst, wegens andorra stad niet intressant genoeg ben ik maar direkt doorgelift tot in spanje, la seu de urgel, om dan richting puigcerda een slaapplaats te zoeken en internet zodat ik ook een spaans vlagje bij mijn verslagen had, het mocht echter niet zijn, een lift rechtstreek tot mont louis, (onverwacht cool ommuurd stadje), en na een blitsbezoek verderliftend richting perpignan, waar ik ook makkelijk aankwam die avond laat ik werd afgezet aan een camping (bleek een hollandse camping te zijn)
maar die mensen zijn zot, de normale prijs om daar te slapen voor mij, 1 persoon, 1 nacht, 1 klein tentje, 38euro, ik kreeg gelukkig korting, want maddam had wel snel door dat ik mijn kar ging keren,
aangezien ik cash kon betalen mocht ik binnen voor 12euro, ik ben er zeker van dat de baas nooit heeft geweten dat ik daar heb geslapen.

nuja ik begrijp die mensen die dat betalen toch niet helemaal, al dat geld om op een verdord stuk land, waar het veel te heet is en je letterlijk opgegeten word door de muggen ( met bescherming had ik binnen de kortste keren nog tientallen beten )
en dan sta je daar nog op 15 km van de kust, 5 km van de stad, in the middle of nowhere, op een camping waar geen grasje maar staat, een en al stof en kiezel, ik kon er mijn piketten zelfs niet in de grond krijgen, tss

nuja, de reis werd dan ook snel weer verdergezet, en ik was dan ook reeds om 12u in montpellier, en dan heb ik 4 uur moeten marcheren voor ik weer op een plaats stond waar liften mogelijk was, maar het geluk aan mijn zijde, en een rechtsreekse lift naar grenoble, in het spitsuur op vrijdagavond, file natuurlijk, het was 22u30 tegen dat ik aankwam in de jhb in grenoble, niets meer te vinden om te eten en te drinken,
maar mijn chauffeur, Xavier was best wel cool en had me nog op 2 pinten getrakteerd, bij wat uitleg over de stad.
nuja gisteren was dan een ware hel, ik heb eerst wat genoten van grenoble en daarna liften richting chamonix (ik had een dag voor op schema en chamonix staat met uitroeptekens op mijn verlanglijstje 5uur lang liften op een druk kruispunt leverde echter niets op en ik verliet halfgek de plek om het via de rn te proberen, de rn werkte ook al niet en ik standde dan ook op een miezerige 15km van grenoble, ipv het felbeloofde chamonix
vandaag verandering van taktiek dan maar weer en richting geneve om op schema te blijven , onmiddelijk werd ik meegenomen, en ik was binnen 2uur tijd ter plaatse, om een of andere reden mocht niet naar chamonix gaan

nujade komende dagen zullen zwaarder worden vreeg ik, in zwitserland bestaan geen peages, dus het zal via rn moeten, en bern is nog ver

nu ga ik nog even genieten van geneve, en de bord du lac,
vele groeten uit het zonnige geneve

dries

  • 23 Augustus 2009 - 20:01

    Katelijne En Co:

    chapeau!!!

    ik mag je vele groeten doen van oma, ze is heel blij met haar kaartje. En anna ook, ook al beseft ze het niet helemaal!

    Dit weekend op een feestje, toch wel reacties en vragen gekregen over je...
    'En hoe doet hij dat?' 'En hoelang is hij nu al weg?'
    Je moet het maar doen é! En t was ksa feestweekend, maar we zijn daar niet geraakt! De geruchten vertellen niets dan goed!

    Nog een vraagje dit weekend was: 'gaat hij dan terug mee liften met moeke en vake, naar huis?'

    vele groeten!
    En nog foto's genomen?
    tot later
    katelijne en co

  • 23 Augustus 2009 - 21:37

    Dries:

    nee ik ga niet meeliften naar huis, daarvoor moet ik nog teen en tander doen

    groeten terug
    ik probeer nu op sneltempo nog wat fotos te uploaden maar ik denk dat de tijd te beperkt is(2m)

    dries

  • 23 Augustus 2009 - 22:26

    Dries:

    dan maar nog een uurtje internet bijgekocht, want blijkbaar was het idd al heel lang geleden dat ik nog fotos had geplaatst

    ik maak zoals steeds een selectie, maar zelfs de selectie van de selectie had nog meer dan 10 fotos dus bij deze de belofte dat er binnenkort een nieuwe reeks online komt

    de fotos aanwezig zijn la rochelle by night
    ilbaritz plage heel erg vroeg op de morgen, la lac du montbel, montsegur chateau vanuit de camping getrokken ondergaande zon vanop de muren van montsegur,la lac du diable, la lac des truitesen de gegaane weg die dag vanop la pic st bartelemy, een donderbui in de verte bij l'etang d'appy, 4 jolige paardenherders bij wie ik de nacht doorbracht, en de richting die we nemen de dag erna (naar de pieken in de verte bij ruhle)

    ik sla hierbij heel wat fotos over, hoewel ik mijn best doe om er niet te veel te trekken, dus als iets niet duidelijk is, vraag maar raak

    groeten dries

  • 24 Augustus 2009 - 16:53

    Dries:

    telefoon werkt blijkbaar niet, je moet je daarvoor een telefoonkaart aanschaffen om 2 telefoons te hebben die geen geluid doorgeven, ik hoor hen wel ma zij mij niet, eel erg grappig

    als iemand dit leest en een berichtje kan zenden naar ons moeder om te zeggen dat ik nu reeds in bern ben, en dus nog een dag dichter kan komen naar hen, of hier op de camping in bern kan blijven, graag, morgenochtend controleer ik dit nog eens, hopelijk kan ik hen reeds eerder bereiken of hoor ik hier iets van lokatie of plannen

    groeten dries

  • 24 Augustus 2009 - 17:56

    Lieven En Lies:

    ik heb gebeld met de moeke en de vake ze zitten nog steeds op dezelfde plaats of dag één.Ze zitten nog steeds in alt st-johan ofzo iets,en gaan morgenvroeg vertrekken richting gruyére. Als je nog vragen hebt stel ze dan, morgenochtend kijken wij nog eens op je blog.
    Groetjes

  • 24 Augustus 2009 - 21:00

    Kat:

    jips

    danke voor de foto's!
    leuk!

    zo kunnen wij ook een beetje meegnieten van je zichten op je reis é!

    allessinds de moeite waard!

    en verder duim ik ervoor dat jullie elkaar vinden morgen, of overmorgen...

    we horen er wel van é!
    als we nog iets kunnen doen moet je t maar doorgeven é!

    dada

  • 25 Augustus 2009 - 14:03

    Leen Iov Oma:

    Hallo Dries,
    Ik wil ook eens iets op internet plaatsen. Ik ben zeer tevreden om af en toe iets van jou te horen (n.v.d.r.:uitgeprinte reisverslagen via moeke en katelijne)en ik volg je trip zoveel mogelijk op de atlas. Je reis verloopt zeer vlot en zeer grote afstanden worden gemakkelijk overbrugd. Wanneer is je verlof uit? Hier begint de klas volgende dinsdag. Heb je nog steeds "ping-ping" of kom je met moeke en vake terug? Ik verlang reeds je weer in Moerkerke te zien. Het allerbeste en vele groetjes. Oma

  • 26 Augustus 2009 - 08:24

    Miet:

    haai Driesje

    Heel wat moeten lezen want ben zelf pas van donderdag terug van chirokamp in Peer. Twas super maar weer zo snel gedaan.

    Je hebt zo te zien al een hele weg afgelegd. Het KSA weekend was idd zeer leuk. Mooie nieuwe vlag en pulls trouwens (door blomme ontworpen). Mooie omgeving zo te zien op de foto's. Ik denk dat wij vorig jaar op kamp waren in de streek van Montpellier. Twas er allesinds schoon. Nu ga ik dan maar gaan werken want dat moet ook gebeuren. Ben nu ondetussen collega van Leen geworden.
    Stel het daar vooral goed we gaan aan je denken.

    vele groetjes
    Miet

  • 28 Augustus 2009 - 22:12

    Simon:

    jep,

    wat een schitterende foto's!
    Er werd idd veel achter jou gevraagd op het feestweekend van ksa, wat trouwens vre geslaagd was. We hebben je gemist op de bbq en erna aan het kampvuur, met gitaar, vals gezang, pintje, een sterk overdreven verhaal enzo, je kent het wel e!
    (en een ballonvaart gewonnen door de mama van wim, damn dat was close!)
    nog veel leute daar, hopelijk heb je je ouders gevonden !

    jo,
    Simon

  • 30 Augustus 2009 - 18:25

    Moeke Mie:

    wij zijn terug thuis,
    goede reis gehad, we hadden het afscheid echt niet zo kort willen hebben, maar die man van de lift was zo vlug aan t lopen omdat je zeker kon meegaan dat we dan toch moeilijk konden zeggen dat je maar de volgende lift zou nemen...
    t waren mooie dagen daar samen in de swiss, bedankt dat je deze ommetoer kon maken, maar je kaart van de alpenroutes die hebben wij wel mee naar huis

  • 01 September 2009 - 09:29

    Kristof:

    jawaddedadde!

    het schooljaar start hier terug, olé hozé, de vakantie gepasseerd, en het lijkt er wel op dat het een wilde reis is van je! schone foto's (zal er wel een paar stelen voor in de les), en lekkere verhalen.

    Naar Belgenland moet je niet terugkomen voor het weer, ze beloven de komende daaagen geen zon meer, enkel regenvlaagskes enzo.

    vele groeten!
    kristof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Genève

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 144652

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: