kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van dries coppejans - WaarBenJij.nu kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van dries coppejans - WaarBenJij.nu

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

13 Juni 2010 | Kroatië, Trogir

das gelijk een snelle mokke die weet dat ze snel is he, de charme is er direct een groot stuk vanaf,

vooral als je de prijzen bekijkt, tis ier duurder dan verwacht, en geen klein beetje,
kwist dat het zo was, maar zo erg?

ik heb vanmorgen 5euro betaald voor internet, tsss tis een schande,

maar ik wilde wel wat typen dus op zooek naar goedkoop internet
ik ging eerst bij alle internetcafes lnags en bekeek de prijzen, maar die zijn te gek, 2 euro voor een kwartiertje is geen uitzondering,

maar nu heb ik het gevonden wi ik ben lid geworden van de computerclub hier, voor 4euro, en ik kreeg daarvoor 6uur internet, wooohoeoew,
ik voel mijn bril al groeien, ik word nerd, zeker weten,
niet dat ik 6uur nodig heb, maar tis altijd erg moeilijk in te schatten hoe lang je nu eigenlijk nodig zal hebben, en vanmorgen wilde ik een verslag typen, tot ik den tussenstand zag, ik heb snel betaald en mijn weg verdergezet

ik heb er eigenlijk wel een schandalige dag opzitten hoor, alleja een schandalige week eigenlijk,
ik ben reeds een week in croatie, vorige week zondag in de plotse hittegolf al liftend via imotek of zoiets, ik was dan ook meer dan blij toen ik in de hitte opeens afgezet werd langs de adriatische kust,

ik stapte uit de auto, wandelde naar het eerste het beste strand, dropte al mijn bezittingen hardhandig sleurde mijn schoenen af en sprong als een gek in het water, wat deed dat een deugd man

natuurlijk was ik weeral mijn roltabak vergeten,
ipv te droog is hij nu te nat

ik begin het concept zon zee strand vakantie te begrijpen denk ik,
het is te heet om iets anders te doen dan in de hotelbar pinten te drinken en af en toe in het zwembad te springen,

mijn oprechte vraag is dan, waarom kies je dan in godsnaam zo'n vakantiebestemming?

alleja, tis wel schoon natuurlijk he, dat moet ik wel toegeven, en aangenamer dan bevriezen in sneeuw en regen in de bergen. vooral omdat het zo simpel op te lossen valt, een frisse pint en een zwemmetje en uw hitteprobleem is voorbij...

maar zoals ik dus zei, ik kwam aan de kust in kroatie, megaschoon, en besliste dan ook meteen om even langs de kust te blijven

de dag erna belandde ik in via omis (schoon en middeleeuws denk ik) in split, een zeer schoon romeins stadje, daar had ik een aangename avondmet een paar britten op cafe, en na overslapen kwam ik op het idee om een van de vele ferrys te nemen naar een van de vele eilanden hier voor de kust.
Het werd Vis (een eiland met een kustlijn ongeveer even lang als belgie, bergen bijna even hoog als in belgie, maar slechts 10 minuten bus van de ene kant naar de andere), waar ik na aankomst nog net tijd had om de prijs te vragen bij de lokale duikshops, een supermart te bezoeken en een slaapplaats te vinden,
die vond ik naast een verdekte duikboothaven op het strand, ik werd om 5uur wakker van de zonsopgang, mega, een half uurje wandelen terug naart stad en
mijn morgen verspeelde ik aan veel weg en weer, en weer en weggeloop tussen 2 cafes,

daarna ging ik echter op pad, het eiland bestond uit 2 grote dorpen, en enkele kleinere, (en als ik zeg kleinere dan bedoel ik 2 huizen)
dus mijn doel was de andere kant van het eiland, een tiental km verderop,

ik slaagde er weeral in om de warmste 4uur van de dag, met pak en zak te wandelen langs het eilands enige wandelpad, die weinig of nooit gebruikt word denk ik, maar wel tof.

4 uur in blakende zon met 20 kilo op uw rug, constant naar je voeten kijkend door uw zweetbedampende zonnebril omdat het pad erg oneffen en begroeid is, het zweet uit uw ogen vegend met uw nog meer zwetende arm die ook nog eens vol spinnerag hangt (niet erg snugger plan) bleinvorming en kramp in respectievelijk rechterhand en arm, om de spinnewebben en vooral de spinnen te verwijderen vooraleer ik ze in mijn nek had. Ik weet dat er geen reden is om bang te zijn van kruisspinnen.
Maar laat ons eerlijk zijn. Wie heeft er wel graag exemplaren ter grote van een dikke teen in zijn haar en nek?
en van die grote zaten er alle 2 a 3 meter, dwars over het pad, om dan nog niet over vele kleinere exemplaren te spreken, honderden salamanders en ook gigantisch vele slangen, daar moeten een aantal erg grote examplaren tussen hebben gezeten (geen nood, ik vroeg het aan de lokale bewoner, hij lachte en zei : dont worry, no dangerous, very good for eat)
en dan tijdens die gezellige berg wandeling een aanval van de vliegende spetter, (ja weeral een stront verhaal)
af en toen kun je niets doen dan alles te droppen en onmiddelijk uw plek te zoeken, en de eerste plek zal moeten goed genoeg zijn,
het was pas 5 minuten later dat ik besefte dat de eerste niet altijd de beste plek is, het pad zigzagde op dat moment naar beneden langs een erg scherpe helling, ik had mijn bedoening 100meter verder en 10meter lager knal in mijn gezichtsveld, ik ben blij dat het pad niet vaak gebruikt wordt

ik was in komiza lang genoeg voor een pint en ik nam uiteindlijk de bus terug , 10minuten bus is makkelijker dan 4uur te voet,
en ik bracht de nacht weer door op mijn strandje, beklagend dat ik mijn grote rugzak niet daar had achter gelaten,

en zo bracht ik daar nog 2 nachten door, een een zwemmeke op zijn tijd een pint op een tijd, en verder niks,...enkele met hond rondzwervende oostenrijkse straatlopers, een fietsclub met niets dan seajump (met nen mountainbike de ramp op en trukskes doen voor je in de zee valt)
mega ik had een vakantietje op mijn reis, en twas gezellig, vis is net onder die rand té toeristisch,

elke dag wakker door de zondsopgang,
en voor het eerst sinds ik mijn sterrenboekje heb heb ik het ook werkelijk kunnen gebruiken, voor andere dan hypothetische vraagstukken, best wel cool blijkbaar zitten saturnus mars en venus in de avondlucht voor het moment, en zowat elk sterrenbeeld die ik kon zien zag ik ook, mega

gisteren kwam ik dan terug naar het vasteland in split, maar de satd zat vol en ik liftte dus zo snel mogelijk naar een goedkope camping in kastella ,

vanmorgen van het lot me goedgezind,
jullie zijn al dan niet op de hoogte dat ik niet echt een groot ontbijt persoon ben, thuis had ik geen ontbijt, op kamp had ik meestal wel iets kleins maar daar werkten vooral de koffies de laatste jaren...

sinds ik onderweg ben eet ik altijd ontbijt, ik heb geen horloge en dus mijn eerste maaltijd van de dag is steevast het ontbijt, als dat na 50meter is of na 30km dat maakt weinig verschil,

maar deze morgen was ik gelukkig, ik ik had niet erg veel gegeten gisterenavond, en toen ik na 50meter koffie en 100meter supermarkt had, kon mijn dag niet meer stuk, ik ben nog steeds verslaafd aan brood sinds terugkeer van mijn verlengde verblijf in het midden oosten, en zoek dus meestal bakkers, maar hier in kroatie heb ik ontdekt dat je beter af bent in de supermarkt, niet dat het brood beter of slechter is hoor, maaar asl je in de supermarkt aan de broodstand zegt : sandwich salami en cheese, dan tonen ze u een stuk brood en dat moet je goedkeuren, en dan dito voor de kaas en salami en dan maken ze u een sandwich met vers brood vers gesneden kaas en vers gesneden salami, en erg goedkoop,
vanmorgen had ik dus vlak na vertrek een licht ontbijt, een koffietje een yoghurtje en een stutje met kaas en salami,
een lichte maaltijd voor mij is echter niet wat jullie daarvan denken, een lichte maaltijd is er een die ik niet heb moeten dragen, voordien en nadien, dus ook geen overschotten,
een normale maaltijd die draag je vooraf of achteraf, een zware maaltijd beiden

deze morgen had ik blijkbaar nog slapers in mijn ogen toen de madam mij het stuk brood toonde, en ik had honger dus kocht ik mijn ook nog een halve kilo yughurt, een stuk brood ter grote van een groot ongesneden brood bij roets, met 150gram kaas en 200gram salami tussengesmeten,

smakelijk ontbijt, als jet niet opeet dan is het in dit weer in mijn ruszak tegen een uur later taai en uitgedroogd, en yughurt is al helemaal uitgesloten om mee te nemen

onder het motto, beter nu dan later speelde ik het alles dan ook relatief vlot naar binnen

achteraf had ik wel een uur nodig om te bekomen, terwijl ik daar op het bankje in de zond zat mijn ontbijt te verwerken heb ik me echter nuttig beziggehouden, rekenoefeningetjes

vandaag is blijkbaar de 334 ste dag van mijn trip, hip hip hip, voor de kaap van 300 (een maand geleden)

en ik heb ook berekend mijn hoeveelste verdagdag vandaag is,
alle ik ben 27jaar, maar hoeveel dagen ben ik oud?
ik nader de kaap van 10000 blijkbaar,

ik kan een feestje geven voor mijn 10000ste verdagdag , als dat geen plan is

en op slag neemt 20 man pen en papier aan het rekenen om te weten hoeveel dagen ze zelf hier al op deze aardbol rondlopen, en ook om te weten wanneer het feestje juist is

laat ik jullie bij deze helpen,
ik ben geboren op 25/03/84 en een jaar telt normaal 366 dagen, alle 5 jaar echter telt het jaar 367 dagen

veel succes, laat me weten wat jullie uitkomen, ik ben er nog steeds niet aan uit of ik geen rekenfouten maakte want ik heb 3 verschillende antwoorden gehad

maar daarna wandelde ik dus op mijn gemakske naar trogir, het heeft iets weg van split en omis, en dan toch ook weer niet, mss zaten die venetianen daar wel voor iets tussen,

elke dag lijkt te warm om iets nuttigs te doen, morgen zal ik er wss nog eens echt moeten invliegen
ochja, moeten is dwang,...

mijn kookperikelen op aanvraag van bjorn en de man die jesus hoorde en zag zullen voor de volgende keer zijn, mss straks of morgen,

nu moet ik even mijn benen strekken

  • 13 Juni 2010 - 22:38

    Kristof:

    dries & zwemmen, dries & ontbijt, van een bekering gesproken! maar toch blij dat het ontbijt jou tot wat wiskundig rekenwerk zet! Misschien kan je bij volgend 3-gangenontbijt dit in rekening brengen: Ieder jaar telt helaas maar 365 dagen en iedere 4 jaar 366 behalve het jaar 2000, dat was ook maar 365... Maar da's misschien pas nuttig voor diegenen die thuis aan het tellen zijn?

    Mocht je geïnteresseerd zijn in de nieuwe agenda van het gewest, dat staat ook al online! En Tim en Bouden hebben een 6-hoekige salontafel gemaakt, terwijl we een kast getimmerd hebben in ons kot.

    k zit hier ondertussen met andré van duin: flip fluitketel in mijn hoofd (om nog eens een gok te doen?) a neen, nu is louise attaque aan de beurt. Mocht je in de eerste week van juli rond Palermo zitten in Italië of rond eind juli begin augustus in zuid-frankrijk, dan laat je maar iets weten!

    De zomer is hier aangebroken, de dames zijn terug kortgerokt en dus lopen we allemaal terug vrolijk!

    groeten!

  • 14 Juni 2010 - 13:18

    Kortgerokt Meisje:

    Kristof,word je dan niet vrolijk van meisjes met een lange broek?

    En dries, je ontbijt moet de grootste maaltijd van de dag zijn! Dus je bent heel goed bezig ;)

    Groetjes, het kortgerokte meisje

  • 14 Juni 2010 - 14:43

    Liesje:

    volgens mij ben je vandaag 9943 dagen oud...


  • 14 Juni 2010 - 17:03

    Dries:

    ja idd ik verjaar niet op 25/3,

    en neen een jaar telt nooit 367 dagen

    maar het jaar 2000 telde wel degelijk 366 dagen,

    uitzondering op de uitzondering op het schrikkeljaar kristof,
    alle 100 jaar dus geen schrikkeljaar en alle 400jaar wel een schrikkeljaar

    nog een geluk dat ik niet in het begin van de 16de eeuw ben geboren anders werd het nog chaotischer, met een 10tal onbestaande dagen, en de invoering van al die regels

    ik weet wat ik zeg, nog steeds,

    maar ik geloof karens site niet, ik zal het rekenwerk strakjes nog eens heruitvoeren,

    en lies ik geloof dat je verkeerd bent (btw welke lies is dat nu eigenlijk) lies legeweg? of lies ichtegem? of lies nog vele andere?

    ik vind dat het tijd word dat al die schuilnamen hier verboden worden, daarvoor heb je een electronische identiteitskaart toch?

    kortgerokte meisjes, de zomer is het land hier nog niet uitgeweest (alhoewel moslimlanden diepe winter lijken)
    maar tis hier op de gemiddelde dag 30 graden,
    en dat is me toch wel net iets te veel

    blij dat ik weer op de hoogte ben van karens verjaardag,
    jammer dat ik die wel weer zal vergeten tegen de tijd dat dat nuttige informatie zal blijken, alvast mijn excuses daarvoor,
    en tis mss een goeie moment om te vermelden dat ik practisch geen verjaardagsdata van buiten ken, mijn excuses dus aan alle gedupeerden die een kaartje hadden verwacht,
    ik herhaal echter een eerdere stelling, als je een kaartje wil zend me dan een mailke met uw adres, en ik doe mijn best, en als uw verjaardag binnekort is dan kun je der dat mss bij vermelden,

    ik hoop dat er een half kantje aan die salontafel voor mij is voorzien kristof?
    de agenda van het gewest heb ik reeds een maandje geleden bekeken denk ik, nadat ik geshockeerd was van de starturen van de groepen,...

    inmiddels ben ik aangekomen in zadar, na een vreemde dag onderweg naar sibenic, krka nature reserve, en zadar uiteraard,

    ergens tussen het liften door heb ik tijd gevonden om niets te eten (lap daar gaat dat gezonde ontbijt) en 3 koffies en 3 halve liter pinten te drinken, (of waren het er 4 of 5?), in deze hitte komen ze allessinds hard aan,
    plus een uur of twee snoeien in een natuurreservaat (hmm, legaal?)

    ik weet zeker dat het midden van een hete dag als deze niet het perfecte moment is om te snoeien, maar wie weet overleeft de struik het wel

    anyway
    nonkel rik, en bij deze alle vakantiegangers die ik hoop tegen te komen, ik weet in godsnaam niet waar ik morgen zal belanden, laat staan binnen 14 dagen,
    ik heb voorlopig niets nodig uit het verre belgie behalve mss wat liefde en belgische bieren, dank u zeer voor het aanbod,
    als ik echter in de buurt beland van palermo, of Cutigliano, of eender waar, op de tijd van aanwezigheid , dan doe ik zeker mijn best,
    dus locaties zijn zeker aangenaam om weten, maar beloftes zijn erg moeilijk te maken

    om over muziek te praten, mijn hoofd zit vol liedjes, gisteren was het nog, troodborstje tikt (ik was vergeten dat ik dat kende),
    vandaag was het lorelorelore loore, en de poes van tante loes, die ergens een 5tal poesjes verloren is (de 1ste was een jongen en de tweede was een meisje en daar stokt het ergens)
    en terwijl ik hier zit te typen schiet me door het hoofd dat ik dringend het ros beiaard nog eens moet proberen,

    de vlaamse leeuw echter daar ken ik den tekst niet van, en ik vraag me ten zeerste af of : o dierbaar belgie den ezel kan niet kakken, wel de officiele tekst is van de brabanconne,
    (op vis hadden we een moment van national anthem singing)
    i say can you see, is de enige tekst die den amerikaan kon, en de oostenrijkers konden de tekst wel opzeggen, maar hoe ging dat melodietje ook alweer? ik dacht van assistentie te zijn door edelweis te zingen, maar das blijkbaar niet hun volkslied

    favorieten blijven wat zullen we drinken, en natuurlijk aan de oevers van de dijle (dat steekt nu eens nooit tegen he)

    anyway, ik ging deze info sparen voor een andere blog, kijk nu zie, verspeeld aan een reactie tssss

    btw zijn er nog gokken op het draken raadseltje?
    ik verwachtte toch tenminste 1 gok die de juiste richting uitgaat

    als er nog vragen zijn dan moet je ze maar stellen
    vele groten en tot in den draai

    eep dries

  • 14 Juni 2010 - 17:44

    Thuure:

    jow mijn verjaardag is op 20/06 of binnen 6 dagen en mijn adress is pannepolderstraat 2 8340 lapscheure belgium
    laat je ma ne kje gaan mee je kaarttje

    aja mss ook nog miet je nichttje verjaard op de zelfde dag en das ergens in de kasteelstraat da ze woond kweet geen nummer kweetn et juist zijn :-D

    alle zeg amuzement e daar nog eneu geluk e

  • 14 Juni 2010 - 20:38

    Moeke Mie:

    Dank je wel Karen,
    hiermee kan ik je met zekerheid zeggen dat Dries nu 9972, zoek jij dan zijn juiste geboortedatum? Of is het in die richting moeilijker?
    Dries, wil jij dan zeggen dat je over 30 dagen ten laatste thuis bent voor je 10000 ste verdagdag te vieren? Laat gauw iets weten als we een vat bier moeten bestellen

  • 14 Juni 2010 - 21:01

    Vake Koen:

    ik was daar jaren terug,
    de tent is weggewaaid in zee, nabij Split, door een storm, vissers haalden wat ervan restte uit zee, toen konden we in de auto slapen, de rest van het gezelschap (alle vrouwvolk) sliep in een nabijgelegen klooster, Nele en Marleen konden vanwaar ze sliepen de nonnekes op de WC zien
    vermoedelijk jaar 1970, amai, lang geleden hé

  • 15 Juni 2010 - 08:46

    Lies Legeweg:

    ja zeg, ik heb het ook maar even vlug uit mijn hoofd gerekend eh :)

    en zorg maar dat je de tekst van de vlaamse leeuw kent als je binnen 30 dagen je 10000e verjaardag komt vieren, want met je belgisch paspoort ga je hier misschien ni meer binnen mogen :)

    xx

  • 15 Juni 2010 - 13:54

    Karen:

    Er had een prijs verbonden moeten zijn aan dit rekenwerk hier, veel meer respons (of de antwoorden juister zijn dan met de draak is nog een raadsel...). Maar we hadden direct moeten weten dat er ergens een addertje was... Voor zij die even erg zijn in het onthouden van verjaardagen en in dit geval die van Dries, volgens mij van de hele opgegeven datum bij elk getal 1 aftrekken. Ne zè!

  • 15 Juni 2010 - 19:23

    Nog N Berekeningske!:

    als je dan op je 10000ste verdagdag een feestje geeft dan komt dat zo ongeveer uit met je dag van vertrek plus een jaar!!! Dubbel feest! Twee vaten dan?

    En de poes van tante loes: De 1 ste was een meisje, de 2de was een jongen, de 3de kon niet komen want de 4de was niet thuis de 5de was te mager, de 6de was te dik en De 7de had de pootjes van de 8ste ingeslikt!!!

    jonge zochten...


  • 16 Juni 2010 - 19:16

    Moeke Mie:

    en ken je dit nog:
    papegaai is ziek en hij moet sterven....
    of en mijn moeder, mijn moeder die kocht nen haring...
    maar van die draak krijg ik kop nog staart, aangezien jij niet verklapt of die draak staat of op zijn gat zit...

  • 16 Juni 2010 - 21:27

    Inge:

    haha, ik heb hier vorige week nog papegaai is ziek staan zingen

    meteen door dat alles +1 was, maar om het uit te rekenen, kgeloof nog nooit dat je tegen die dag terug in belgië bent

  • 17 Juni 2010 - 12:43

    Bjorn:

    Zodat je het de volgende keer volledig kunt meezingen. O ja, het is maar de eerste strofe, als je de rest ook wilt zet ik hem wel even op mail.
    En zodat je echt indruk zou kunnen maken heb ik er ook de eerste strofes van de Franse en Duitse versie bijgezet.
    Laat je maar eens gaan!

    O dierbaar België
    O heilig land der Vaad'ren
    Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
    Aanvaard ons kracht en het bloed van onze ad'ren,
    Wees ons doel in arbeid en in strijd.
    Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
    Wees immer u zelf en ongeknecht,
    Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.

    Alternatieve versie Nederlands:

    Juicht! Belgen, juicht! in vreugdevolle akkoorden
    Van Haspengouw tot aan het Vlaamsche strand
    Van Noord tot Zuid, langs Maas en Scheldeboorden,
    Juicht, Belgen, juicht, door gansch het Vaderland!
    Een manlijk volk moet manlijk durven zingen
    Terwijl het hart van eedle fierheid beeft;

    Nooit zal men ons een morzel gronds ontwringen,
    Zoolang één Belg, 't zij Waal of Vlaming leeft.(bis)

    O Belgique, ô mère chérie,
    A toi nos coeurs, à toi nos bras,
    A toi notre sang, ô Patrie !
    Nous le jurons tous, tu vivras !
    Tu vivras toujours grande et belle
    Et ton invincible unité
    Aura pour devise immortelle :
    le Roi, la Loi, la Liberté !
    Aura pour devise immortelle :
    le Roi, la Loi, la Liberté !
    le Roi, la Loi, la Liberté !
    le Roi, la Loi, la Liberté !

    Nach fremder Knechtschaft dumpfen Zeiten
    Entstieg der Belgier dem Grab
    Durch seinen Mut sich zu erstreiten
    Was Banner, Recht, ihm gab.
    Und deine Hand, die stolze, hehre,
    O Volk, das einst an Ketten zog,
    Grub in den Schild der alten Ehre:
    „Gesetz und König und die Freiheit hoch!”.
    Grub in den Schild der alten Ehre:
    „Gesetz und König und die Freiheit hoch!”.
    „Gesetz und König und die Freiheit hoch!” (bis)

    P.S.: aangezien we er maar niet lijken te raken wat die draak betreft zou een hint wel eens handig kunnen zijn!

  • 17 Juni 2010 - 21:06

    Fotsirk:

    6 kippen
    6 kippen
    in een oud kippehok
    die gingen vanavond
    voor het éééérst op stok

    enne

    valenciaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

  • 18 Juni 2010 - 10:46

    De Vlaamse Leeuw:

    ze zullen hem niet temmen
    de fiere vlaamse leeuw,
    Al dreigen zij zijn vrijheid,
    met kluisters en geschreeuw
    zij zullen hem niet temmen,
    zolang één vlaming leeftr,
    zolang de leeuw kan klauen
    zolang hij tanden heeft
    zij zullen hem niet temmen
    zolang één vlaming leeft
    zolang de leeuw kan klauwen
    zoalng hij tanden heeft

  • 19 Juni 2010 - 03:55

    Pietje:

    Wat doet eens mens met een te lange tussenstop: het gratis internet proberen en de blog van onze dries lezen... T'is al ver gekomen he :)

    Goed dat je eindelijk begint de toerist uit te hangen! ;)
    Ben je van plan om ook eens de zandbak te verkennen? Hier lekker warm, 36graden.

    Alle we zijn er weer mee weg want de vlieger naar sydney staat klaar.

    Dries, stel dat daar nog goed en tot de volgende he.

    Pietje vanuit abu dhabi

  • 20 Juni 2010 - 10:37

    Dries:

    zes kippen,...
    hoe kon ik die vergeten?

    blijkbaar heb ik teen en tander gemist hier

    laat ik dan ook bij het begin beginnen,
    verslag volgt later wel als ik goedkoper internet heb en wat meer feiten

    ik ben weer beland in die streken waar ze in den beginne van de tijden niet echt goed articileerden en dus de klinkers vergaten, het eiland krk,
    ik herinner me als de dag van gisteren hoe trots ik was op al mijn materiaal die ik meesleurde, en nog steeds trouwens op het meeste, maar het begint zo zijn tekenen van slijtage te kennen, ik heb een zalige regenjas, die nog steeds perfect werkt, mijn tent is nog steeds waterdicht onder erg zware regenbuien, imposant, maar het grondzeil heeft zijn beste tijd gehad, en dan heb je naftestoofjes met steekvlammen, rugzakken met gaten, en waterdoorlatende botinnen,....

    met andere woorden, het regent hier pijpestelen, en niet weinig ook niet, ik denk dat de bliksemlicht vannacht tot 5 maal toe tegelijk met de donderslag arriveerde, en onder minutenlang rollende donderslagen en verblindende bliksems (zelfs vanin de tent) terwijl je tent moeite heeft recht te blijven staan in de rukwinden en langzaam onderloopt is slapen dan ook weinig effectief,

    ik ben dan ook blij dat ik nu in een droog internetcafe zit want ik denk dat het voorlopig nog niet zal stoppen,

    ik zal nog een koffietje nuttigen vooraleer ik mijn doorweekte en dus loodzware rugzak mijn bult op hef, en richting cres trek, tzal aangenaam liften zijn,
    maar gelukkig ist niet ver, hopelijk morgen beter weer zodat ik die arenden in actie zal zien

    nuja korte reactie op de reacties,
    ik ben op weg naar huis zo langzaam maar zeker, dat mocht onderhand wel duidelijk zijn, ik ben al meer dan in twee derden, het kan alleen nog een tijdje duren
    de voortijdige conclusie dat ik dat feestje thuis zou houden heb ik niet getrokken,

    ik doe alvast mijn best om al die liedjes hier te leren, maar ik vrees dat het er nogal veel zijn,

    ik ben er nogal gerust in dat de politiekers hun verstand zullen gebruiken en ik zal zeer tactisch het europees volkslied zingen (wat dat ook moge zijn, is dat niet van beethoven daar? freude schone goterfunken, tauter aus illysium, alle menschen werden bruder) zekerheden en tekst van deze is dan ook meer dan welkom

    oftewel als ze hun verstand niet gebruiken voer ik een afsplitsingsactie in van vlaanderen, MOERKERKE ONAFHANKELIJK,
    ik doop 6 kippen alvast tot het nationale volkslied, tenzij daar op en aanmerkingen bij zijn, tenzij we reeds een moerkerks volkslied hebben, of ik kan er een schrijven, maar zes kippen dus voorlopig goed alternatief

    maar anyway als ik kans zie om hier nog wat langer rond te hangen zal ik die mogelijkheid zeker niet laten liggen, tis ier mega,

    plitvicka het perfecte voorbeeld

    vele groeten,
    het is geen weer om een hond door te sturen, dus kan ik maar evengoed zelf aanzetten

    ps wat die draak betreft stel puur hypothetisch dat ik reeds een subtiele hint in de originele post had gestopt, moet je dan nog een hebben?

  • 20 Juni 2010 - 13:09

    Briek:

    je zal dit jaar dan toch maar sabaton moeten missen op graspop:)

    maarjaaa na al die verhalen kan ik enkel met de meeste jaloezie afhaken :p

    grtjs van een neefje ver weg in moerkerke en donderdag avond in dessel!!!

  • 26 Juni 2010 - 11:58

    T Is Stil ...:

    ja aan de overkant...

    hier niet zulle, een geit extra die voor animatie zorgt...

    tja er hangt een heel verhaal aan vast...

    vele groeten tot hoors!

  • 27 Juni 2010 - 20:11

    De Geit:

    6 geiten
    6 geiten
    in een oud geitenhok...

  • 02 Juli 2010 - 10:59

    Pietje:

    Dries,

    Ga je iets laten weten als we je moeten spotten in Werchter? ;)

  • 05 Juli 2010 - 16:09

    Miet:

    Een Feestje dan zijn we zeker van de partij!!!

    om je aan toffe liedjes te helpen.
    In Ierland hebben we meermaals "myn bomma e wcpapier me blommkes" gezongen maar de nieuwe versies waren nog beter.
    Wie weet kan je nog een leuke versie maken.

    Je moeke leerde ons ook nog een liedje met een grappig dansje maar kan daar nu niet opkomen.

    kzou da raadseltje nog eens moeten zoeken in je verslagen want ben het eigenlijk al vergeten.

    de leute nog he

  • 07 Juli 2010 - 17:13

    Dries:

    Dries is occupied for the next weeks.

  • 10 Juli 2010 - 09:38

    De Draak:

    Ik heb nu toch wel een bult op mijne rug. Dries zit vast op mijne bult...

  • 13 Juli 2010 - 13:53

    Pietje:

    "Dries is occupied for the next weeks"

    De RAMADAM is toch nog niet begonnen...? :)

  • 13 Juli 2010 - 17:38

    Moeke Mie:

    laat ons eens weten waar wij je kunnen vinden?

  • 14 Juli 2010 - 06:18

    Moeke Mie:

    10000 st levensdag gevierd? Volgens mijn berekening van dat maandag, morgen ben je 1 jaar weg...
    en donderdag viert vake zijn 20000 st levensdag
    Hij is dus net dubbel zo oud als jij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Trogir

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 957
Totaal aantal bezoekers 143938

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: