chevreux, moutons, vaches, chevaux, isards, ours - Reisverslag uit Canillo, Andorra van dries coppejans - WaarBenJij.nu chevreux, moutons, vaches, chevaux, isards, ours - Reisverslag uit Canillo, Andorra van dries coppejans - WaarBenJij.nu

chevreux, moutons, vaches, chevaux, isards, ours

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

19 Augustus 2009 | Andorra, Canillo

wegens internet, computer en taalproblemen korte samenvatting, ik heb al 8 euro verspeeld aan een uitgebreid verslag, dat volledig in mist is opgegaan

ik zit nu in andorra

alles te voet
van puivert, via villefort, waar men nog nooit van albezon had gehoord ( zelfs de burgemeester niet)
naar chalabre, daarna naar het meer van montbel (megacool)
via lavelanet waar ik stafkaarten kocht, naar montsegur (met kortrijkse campinguitbaatster)

via le pic de st bartelemy naar appy en lordat (zwaar)
via luzenac (talc) naar ruhle, ( met herberg/hotel/cafe op 2100 meter en de dichtste baan op 4 km, raad maar hoe alle verse producten ter plaatse kwamen)
vanmiddag de grens met andorrra overgestoken
en nu op camping in canillo
taalproblemen zijn mijn grootste zorg op dit moment, ik spreek engels en vlaams, en mijn frans is tegenwoordig niet te onderschatten, maar probeer je hier maar uit de slag te trekken hoor, geen mens die iets anders verstaat dan espagnol, maar ikke no habla espagnol,

nuja , de toekoñstplannen waren hier verder in de pyreneen, maar dat kan veranderen als ik richting zwitserland trek, ( alles hngt daarvan af)

internet toegang hier is zeldzaam als je geen computer bij je hebt tenminste,
dus verslagen kunnen lang op zich laten wachten, mijn excuses daarvoor

vele groeten en tot in den draai,

@simon, als er iets uit de bus komt ivm uw mail laat iets weten, ik ben altijd geinteresseerd in zon toestanden

@moeke, ik lees mijn mails wel maar beantwoorden kost te veel tijd op internet, ik bel nog ivm dat zwitserland of niet

• 19 Augustus 2009 - 17:10

Lies !:

Wauw super! We zijn daar ooit eens op reis geweest! Mooi daar! Je kan je ouders nog bezoeken in Zwitserlannd. De groetjes van speedy :)!

• 19 Augustus 2009 - 20:34

Katelijne,bjorn&co :

jeeps, het is niet te volgen waar je zal zitten bij de volgende mail, de reis verloopt niet bepaald in rechte lijn hé. Moeke heeft sms gezonden dat ze ook naar een Franse stad ter hoogte van Zwitserland willen komen (tegen woensdag). Vb.: Macon of Taize. Vele groeten van ons allemaal!!!

• 20 Augustus 2009 - 12:14

Dries:

als het liften niet vlot en u staat ter hoogte van een bar dan ga je maar een drinken he, blijkt daar dan nog eens goeedkoop internet te zijn en tis helemaal in orde

dank u voor de groeten, doet ze terug

ik denk eerder aan zwitserland dan aan frankrijk, ik heb voorlopig genoeg frans gezien, en zwitsers nog niet,
    en dat het niet in rechte lijn verloopt dat was te verwachten he,

als je met de wind mee verhuisd, en alle mogelijkheden voor mogelijk houd dan kan er veel gebeuren hoor

maar de plannen zijn voorlopig gezet, richting bern,
    hopelijk ben ik daar binnen een week dan bel ik nog wel eens om concreet af te spreken
    ik vind het wel jammer om de pyreneeen te verlaten eigenlijk, het leven in de bergen stnd me best wel aan, en nu zal ik dat knap herderinneke met belgische roots uit chimay niet meer zien, jammer want ik ben haar vergeten mijn contactgegevens te geven

ik zit nu net voorbij andorra stad (richting spanje idd)
    ik heb de hele stad te voet gedaan en ik kan je vertellen, hij is mss niet erg groot, maar lang is hij wel
    andorra als land is wel cool, ge kunt het vergelijken met zon dorpje uit de ardennen, 1 straat een kerk en 5 huizen
    wel andorra is zon land
    1 grote baan een stad en 5 dorpjes

voor de mensen met shopping citytrip zin andorra is the place to be, al die winkels zeg, en als je dat doet breng dan tegelijk een sloef gauloisen voor me mee, 16 euro voor 220 sigaretten, dat valt wel mee he,
    voor roltabak heb ik het berekend, je krijgt meer dan 3 keer zoveel tabak als voor hetzelfde geld in frankrijk, ( 6euro 55 vr 40 gr in frankrijk en 13euro25 voor 5 pakken van 50 gram blaadjes gratis erbij in andorra) das misschien de reden dat slechts 19 op de 100 autos hier uit andorra komen, de rest is buitenlander ( ik heb het geteld ja)
    plus je mag hier nog roken op cafe, een land naar mijn hart, maar aangezien ik alles moet meedragen kan ik dus weinig voorraden inslaan,

nuja, ik moet vanavond of morgenavond in pergignan zijn om op schema te blijven richting zwitserland, en hopelijk hebben ze daar een wasserette, want tis nodig

buenas dias
    dries

• 20 Augustus 2009 - 18:26

Guust Vergauwe:

Dag peter,
    Dank je wel voor het leuke kaartje dat ik van je kreeg!!! Ik wens je verder nog een goede, leuke reis! Guust
    P.S.1: ook vele groetjes van mijn mama, papa, riet en kleine Dré
    P.S.2: ik heb deze week mijn brevet van 25m schoolslag gehaald! Goed hé!

• 21 Augustus 2009 - 04:18

Simon:

wilde plannen zeg, goe bezig!
    moest je nog spaans nodig hebben; dos serveccas = "twee pintjes", voor de rest is mijn kennis ook beperkt! oja, no perros honden verboden, maar geen idee als dat ooit van pas kan komen...
    jo!