de Huelgoat jusqu'a La Rochelle - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van dries coppejans - WaarBenJij.nu de Huelgoat jusqu'a La Rochelle - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van dries coppejans - WaarBenJij.nu

de Huelgoat jusqu'a La Rochelle

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

06 Augustus 2009 | Frankrijk, La Rochelle

het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik in heulgoat was,
het is eigenlijk ook wel al een tijdje geleden,
een dag of zes tel ik zowat
om een of andere reden waren de internet mogelijkheden ietwat beperkt

om te beginnen,
jullie weten het of niet maar bretagne was nooit het doel , het is alleen een plaats waar ik ben beland onderweg van het knapenkamp in Lebiez tot hier La Rochelle
ik was zelf van plan bretagne lings te laten liggen omdat ik zo'n mooie streek meer tijd wilde geven, dan ik nu bereid was eraan op te offeren

de omstandigheden brachten me er echter , en ik heb van ieder moment genoten, als het niet regende tenminste, in huelgoat het ik genoten van de plaatstelijke toneelgroep die dé plaatselijke legende naspeelde, best wel cool

maar om een of andere reden moets het daarna ook nog eens regenen, en als ik zeg regenen dan bedoel ik ook regenen, het is niet meer gestopt voordat ik ver weg was van huelgoat,
en snachts kwam ik tot de conclusie dat ik in mijn tent zowat wegdreef, het water van de ganse camping stroomde natuurlijk langs de plek waar ik mijn tentje op had geslaan,
en mijn nieuwe tentje kan blijkbaar veel aaan want zelfs in 10 tot 15 cm water sliep ikzelf nog droog,
de hel bestond er echter in om tijdens de gietende regen mijn rugzak te maken en mijn tent op te bergen, en leifst zonder dat ik alles nat maakte, ik ben slechts halfgeslaagd,
en mijn humeur beterde er dan ook niet veel op toen bleek dat de plaatstelijke bakker gsloten was, en liften tijdens een regenbui zowat onmogelijk is (ik denk omdat ze je gezicht niet kunnen zien)
het uitzicht op de menez hom en concarneua konden me gestolen worden , want ik wist dat er in Lorient een jeugdherberg was waar ik een droge nacht zou kunnen doorbrengen, na enkele uren was er toch een barmhartig persoon die voorbijsjeesde en medelijden had, ik heb hem uit sympathie dan ook een pintje aangeboden op de plaats waar hij me achterliet.

Stefan was zijn naam en hij was (net als menig bretoen) zeer geintresseerd in de situatie in belgie, het is iets wat ze niet begrijpen, ik had dan ook heel wat tijd nodig en moeite om uit te leggen dat we het zelf nauwelijk kunnen volgen, en dat we niet in burgeroorlog zijn met de walen, en ook niet bijna.
terwijl wij ons pintje dronken en over politiek babbelden (stel je voor zeg, en in't frans dan nog)
belande een ander lifter op dezlefde plaats, en vervoegde ons in de auto
de regen werd miezel, en de pint was leeg. en zo liet stefan mij achter met mijn nieuwe compagnon Gwyno (of zoiets)

sorry ik moet nu eerst even naar mijn was gaan kijken

sorry ik moet het kort houden de rest van de uitleg volgt in het volgende internetcafe op mijn route
de foto's daarentegen zijn gewijzigd

@ kristof
ik weet nog niet of ik in 6 dagen tijd zo ver zal geraken maar ik doe mijn best, maar moest je tijd en goesting hebben een pakje drum en een pakje esbittabletjes zijn een goeie stimulans
je zal wel iets specifieker moeten zijn er bestaan nl geen albezon's en 3 villeforts

@ Le compagnie du Lorient, merci merci merci, Anna et Stephany, et tout les autres, c'etais un samedi soir merveilleux, a jamais s'oublier pour moi, merci pour la compagnie, pour le lit, pour le connaissance, pour tout,
et quand vous etes en Belgique un jour et je suis aussi la, vous avez un ami et un lit si vous voulez, ca est pour vous tous,
merci et mes excuses pour oublier la plupart de votre noms, et pour mes fautes de francais,

@ the french american sailor the lile teh groix, have fun on the last days of the festival, good luck, and if you really want some fries, go try them in belgium...

  • 06 Augustus 2009 - 18:58

    Moeke Mie:

    naar waar ben jij op weg?
    Je bent al ver zeg, la rochelle, dat is toch aan ile de ré
    dat is bijna halfweg frankrijk

  • 06 Augustus 2009 - 19:00

    Moeke Mie:

    vele groeten, ook van oma die telkens het verslag leest en opzoekt op haar kaart waar je zit

  • 08 Augustus 2009 - 14:55

    Dries:

    ik heb net weer een internetcafe gevonden
    maar tis ier nen euro per 10 minuten, zakzetters

    dus zal het wederom kort houden, de rest van het uitgebreide verslag van hierboven zal moeten wachten, mijn excuses daarvoor,

    maar je kan niet raden waar ik nu ben,
    tussen de rijke stinkers, ik heb mijn tent geplaceerd thuis bij een vriendelijke man die me meenam in de auto vandaag.

    en das in Biaritz, op dit moment ben ik op aanraden van meerdere mensen even 15 km verderop in st jean de luz, of zoiets, maar tis ier een enorm toeristisch gedoe met vooral rijke stinkers heb ik den indruk, het stadje op zich valt wel mee, is wel tof, maar dankzij de grote hoeveelheid mensen zeker de moeite niet om ooit aan te doen.

    gisteren echter deed ik op meerdere keren aanraden van oa pieter La dune de pilat aan (als dat geen kilometers zijn op 2 dagen) ik heb wel wat geluk gehad met het liften, (hoewel tussen bordeaux en hier nits te beleven valt hoor) maar de bedoeling is dat ik morgen alle records breek door tot in carcassonnne te geraken via autostrade, om op tijd bij kristof te geraken

    maar de dune de pilat, dat kan ik iedereen aanraden, dank u pieter voor het aandringen, ik had dien hoop zand bijna links laten liggen.

    vele groeten, ik ben ermee weg, ik moet nog een supermarkt vinden en dan die 15 km terug (ik ga te voet sneller vooruit dan de auto's hier, de wegen zitten stampend vol)

  • 09 Augustus 2009 - 13:06

    Veerle:

    Hey Dries!

    Jammergenoeg ben ik vandaag pas te weten gekomen dat je niet meer in het pittoreske Moerkerke bent maar dat je begonnen bent aan een uniek avontuur.
    Aan je verslagen te zien merk ik dat je er enorm van geniet en dat dit uiteraard een ervaring uit de duizend zal worden! Dus geniet nog van elk moment maar voorzichtig zijn é :)
    En hopelijk zien we je toch nog keer terug, en anders zoeken we je wel es op :)

    Vele groetjes van je nichtje en haar liefje!

  • 09 Augustus 2009 - 19:47

    Bjorn,katelijne & Co:

    Heila,
    nu verstaan we waarom je niet opnieuw begint te typen als het internet niet mee wil, we hebben het gisteren zelf meegemaakt.
    Dus vandaag een nieuwe poging: alles goed hier, druk bezig met verhuizen. Anna en Stan slapen sinds gisteren in hun eigen bed, Marte in een groot bed (ze is apetrots!).
    Blijkbaar doe je het goed daar in Frankrijk. Bjorn vraagt zich af of je niet teleurgesteld was in Carnac, hij vond dat de moeite niet waard. Maar je moet het toch eens gezien hebben hé.
    Doe dat verder nog goed, en tot blogs!
    Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Rochelle

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 144038

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: