divemaster, of toch bijna, en hoe gaat het verder - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu divemaster, of toch bijna, en hoe gaat het verder - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu

divemaster, of toch bijna, en hoe gaat het verder

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

15 Maart 2010 | Egypte, Dahab

ik heb niet erg veel tijd om hier te teypen, maar ik zal het toch eens moeten doen, dus in het half uurke dat ik heb wil ik jullie toch niet onthouden van te laten weten dat ik nog leef,
ik ben niet verdronken in het snorkelen, ik ben niet verdronken in het zwemmen, integendeel ik ben van plan om te gaan vrijduiken, of mss toch beter niet
plannen plannen
duizenden plannen

mijn divemastercursus zit er bijna op, nog een kaart uittekenen van een duiksite , 20skills , equipment exchange, kortom details, normaal waren we vandaag klaar, maar natalie was ziek vandaag dus en snokeltest (=heel wat alcoholische dranken via snorkel toegevoerd krijgen) is uitgesteld
maar morgen of overmorgen dan zal het voorbij zijn, wat er ook moge gebeuren, ik blijf hier zoeizo nog 1 a 2 weken duiken tot men zegt dat het genoeg is geweest, en hopelijk kan ik mijn onderwaterphotography, nitrox en wreckdiver specialities doen in die tijd, maar dat zijn zorgen voor als het eens zover is...

lang verhaaal kort , nu ik niet meer werk in de duikshop en dus wat meeer tijd heb begint het te kriebelen om weer op stap te gaan, ik heb me eergisteren wat mispakt aan een bergje in volle zon en besef dat mijn conditie na maanden van stilzitten of toch niet dagelijks op de baan zijn, niet meer is zoals hij was toen ik hier aankwam, dat wil zeggen dat het pijn zal doen als ik hier uitendelijik mijn zak weer oppak,
ik weet niet niet wat dat zal geven, want ik heb hier intussen een halve huisraad verzameld, en meer, er zal veel moeten worden achtergelaten, en mss enkele dingen naar huis toe worden gezonden, maar de baan ga ik weer op binnenkort, en men vreest er hier ook al voor dat ik op nen dag gewoon weg zal zijn, ik heb al enkele waarschuwingen gekregen dat ik toch tenminste op voorhand zal laten weten wanneer ik vertrek he. ik weet het niet, maar ik zou beginnnen denken dat ze me al een beetje beginne kennen, want dat is precies wat ik het allerliefste zou doen, sochtens het in mijn kop krijgen en savonds in the middle of nowhere belanden,
tja, we zullen nog wel zien, de kriebels worden erger en ergen zeker naarmate dat meer en meer mensen die je langer knet vertrekken,binnen een dag of 3 zal er slechts 1 persoon zijn die ik ken in dahab, en die geen egyptenaar is, die hier langer is dan ik, darren, en hij kwam aan de dag voor ik hier aankwam, kelly en kris vertrekken, overmorgen, greg en orlivia zijn reeds vertrokken, en thomas (de bruggeling) en jessica vertrekken morgen

het zal hier stil en eenzaam zijn zoveel is zeker, hoewel er telkens weer nieuwe gezichten toestromen die de groep aanvullen, het is toch niet hetzelfde, en daarnaast heb ik mijn laatste beetje respect voor bepaalde egyptenaren hier verloren, ik ben er zeker van dat als ik hier nog veel langer blijf dat ik ongelukken zal doen, dus laat ons voor de gebeurd de slimste optie nemen, walk away, walk away, geen idee wanneer maar tzal geen maand meer duren (alleja dat denk ik nu)

ik zal mezelf een meatpie gaan kopen, en een stella (neen niet artois) drinken op jullie gezondheid,
binnnekort meer
vele groeten vanuit het veel te hete dahab,

to be continued....

EDIT

zoals steeds blijkbaar in egypte blijken de simpelste dingen toch altijd weer aan te slepen, en meer voeten in de aarde te hebben dan nodig is,
als de een het een zegt en de ander het ander, dan komt er toch altijd wel een in de ander zijn rapen schijten

ik moet zeggen ik heb reeds veel geleerd en veel gewonnen maar als er 1 ding is dat ik verloren heb is het toch wel mijn vertrouwen en respect voor de gemiddelde medemens,

ongelofelijk hoe mensen in je gezicht durfen staan liegen, en je word er enkel het slachtoffer van tenzij je het op hun manier aanpakt, ze tegen alkaar uitspelen tot oftewel een van de 2 bekend, of evenzeer voorkomend ze alletwee gelijkstemmig gaan liegen, het is nog afwachten wat het hier zal worden

maar intressant zal het allessinds zijn, het zal nog wel een weekje duren vooraleer alles in kannen en kruiken is hier, als ik egypte zo langzaam maar zeker kan inschatten

intussen heb ik de fotography weer wat opgenomen, een tochtje in de bergen en een onderwatercasing voor mijn kodak (in bruikleen) zijn daar helpende handen in, verwacht dus alvast een massa aan onderbelichtte onscherpe fotos met vooral een tekort aan rood en geel, mss kan kristof ze gebruiken voor zijn lessen, tzou intressant zijn te zien of ze een barslechte foto in goed kunnne omtoveren gewoon door met de kleuren te spelen, ik load ze binnnekort op, oftewel zend ik ze huiswaartds met dhl samen met de rest van mijn dingen die ik niet kan dragen,

ik zal nog zien, vanavond is het allessinds tijd voor de langverwachtte snorkeltest, en morgen zal ik allessinds geen mens zijn,
maar ik hou jullie op de hoogte,

dag vriendjes
dag vriendinnetjes
tot de volgende keer maar weer

  • 15 Maart 2010 - 19:15

    Moeke Mie:

    aha, we zijn blij dat er eindelijk weer nieuws is
    Goed gepresteerd zou ik zeggen, proficiat met je divemaster-diploma
    en een goeie start weer voor je verder op stap gaan

  • 15 Maart 2010 - 21:01

    Katelijne:

    jips

    geproficiateerd of nog niet helemaal! Ben je dan ondertussen zelf gestopt met werken in de duikshop of kreeg je je ontslag?

    allé laat dit inderdaad het teken zijn om door te gaan! Richting Peru? zowiezo moet je dat nog niet te snel doen wi?! Geniet van alles é! Zorg maar dat je alles gezien hebt, voor je terug komt!
    Altijd welkom!
    XXX

  • 16 Maart 2010 - 09:32

    Kristof:

    divemaster... wie had dat gedacht? toch proficiat!

    Veel plezier verder in den afrique en als je verder naar het zuiden trekt, maak me gerust jaloers, bezoek zambia en doe een rapelleke van de victoria falls...

    succes!

  • 18 Maart 2010 - 06:23

    Nele En Bosse:

    Dries en KSA? = JA
    Dries en zwemmen? = NEEN
    Dries en zwemmen en KSA? NOG STEEDS NEE
    Dries en Divemaster? VREEMD...

    Maar desalniettemin wel een dikke proficiat. Geniet van de komende avonturen en hou ons op de hoogte...

  • 21 Maart 2010 - 10:26

    Bassie En Adriaan:

    moet er nog gegokt worden op liedjes die in je kop spelen. Dat was ons liedje... dag vriendjes, dag vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer

  • 22 Maart 2010 - 23:06

    André:

    ik had eerder het naaimachinelied in gedachten...?

    groeten van den duin

  • 26 Maart 2010 - 08:47

    Andre Weer:

    twiedeltwiedeltwiedeltwiet...

    en daar was eens een koster in het zeuden...

    lijken me anders meer intressant

  • 27 Maart 2010 - 09:49

    Dries:

    het had zoals verwacht nog wel menig voet in de aarde vooraleer het eindlijk zover was, maar ik kan met vreugde verkondigen dat ik morgen vertrek, vandaag zou het papierwerk eindelijk afgerond moeten zijn, als dat zo is of niet, mijn zak is gepakt
    en ik zet er mee aan, ik weet alleen nog niet wat ik met mijn overtollig materieel zal aanvangen, weggeven, of huiswaards zenden? beiden zijn dure opties, en iets zegt me dat ik mijn geld beter kan gebruiken dan dingen huiswaards te zenden, maar ik wil het tegelijkertijd graag allemaal houden, op 4 maanden tijd verzamel je een hoop rommel,
    ik kwanm hier aan met 2 tshirts, en heb er nu 6, daarnaast een overvloed aan zakdoeken die hier aangespoeld zijn vanuit belgie, tegelijkertijd met veel te veel sokken, en dan heb je dat ander gerief dat he verzameld, poster, wekker, zakken, een roze fietstrompet, wasknijpers in ongelofelijke vorm, een ksadegraalpaspoort die weinig of geen steek houdt (wat wil DCOP4M in godsnaam zeggen) roze armbandjes, papier, en clipbord, stylos, een breath barier, fish charts en een overdaad aan duikboeken,

    als je daarnsst rekening houd dat ik beter met mindergewicht zou vertrekken dan ik hiermee aangekomen ben (wegens stukken heter)

    en dan dan eeuwige discutie die ik met mezelf heb gevoerd mijn versleten combats trug aantrekken, of die nieuwe die niet ingelopen zijn en eigenlijk op het boordje net iets te klein, gemakkelijkheidshalve zou ik zeggen mijn versletenen zullen het nog wel even uithouden, hoewel ze er rampzalig uitzien, maar dan sta ik hier met een paar spikslinternieuwe combats,...

    miserie miserie,
    veel zal worden weggegeven, mss enkele dingen verkocht, wie weet, eerst weer plannen uitdokteren, waarheen nu eerst, en prijzen van dhl...

    vele groeten, vanavond heb ik een afscheidsfeestje,
    en de volgende keer dat je van me hoort zal ik elders wezen

    byebye dahab, byebye everybody

  • 28 Maart 2010 - 09:43

    Moeke Mie:

    goeie tocht verder... laat gauw iets weten

  • 28 Maart 2010 - 12:02

    Pietje:

    Dag Dries,

    Zo te horen (ake lezen) heb ik je net gemist...

    Mogen we terug raden naar waar je op weg bent, US, Z-AM, Z-Afrikan, India?
    Hoe, te voet, vliegerke, boot, trein, bus...?

    Alle moest je dit nog lezen voor je vertrekt: nen fijne trip he en mss komen we elkaar ooit eens tegen he :)

    Pietje

  • 28 Maart 2010 - 13:31

    Simon:

    allride, dries terug on the road!
    Wij waren vorig weekend ook on the road, met 8 graalleiders een weekend naar de ardennen! paint-ball en carten, pintje drinken enzo, je kent het wel, dikke brugse fun!

    hopelijk maak ik je hier een beetje mee jaloers?

    Kben eens benieuwd waarheen je nu gaat, als ik mag gokken, de nijl opwaarts?

  • 28 Maart 2010 - 19:25

    Kristof:

    ... en richting victoria falls!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 143752

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: