i remember - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu i remember - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu

i remember

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

16 Januari 2010 | Egypte, Dahab

EDIT: ALL MY PICTURES : http://nl.pixum.be/viewalbum/id/4496836

i remember this night six months ago
i remember being nervous 2 nights before because of the impossible challenge
i remember the last night before i left people coming over, anna, pictures being taken, ridiculously, i remember drinking jupiler while scaling how much my bag was actually weighing, i remember being irritated because of the time i lost because i wasn't ready
i remember being glad somebody cared

i remember getting up in the morning late as always
having the trouble with the automat, i remember the cops i remember lieven in a haze leaving for the exam center
i remember starting my trip step by step, leaving saying goodbye
and walking through moerchurch city with people looking like, there he goes again, headed for heem a camp, a weekend, a day trip,...
i remember the look in his eyes as i passed by him saying good morning and he looking at me like he understood, but a puzzled look i his eyes while i passed by gaston and i didn't stop at heem

this time
at least this time i walked on,
without looking back
and i remember being on the road, i remember every meter, i remember the dog, i remember the dutch people i remember fixing my brand new backpack

i verified today, nothing has changed, the repairs are still in place and im still headed away from home although i have a long in dahab

i remember arriving at the dog training area and passing by it thinking there was something better ahead,
i remember coming back step by step, after a day of to much kilometers, all the way until i was back at the dog training area and asked if i could sleep there, i remember the disappointed look in the eyes of the guy when i said that i had been on the road for only a day

i remember it all falling back while cooking, not able to keep my eyes open for a second longer than necessary i remember going to sleep around this hour after eating burned noodles

i remember fre and letting ludo behind, i remember lille and not being able to find my way
i remember paris when id gracefully walked in with a day to spare
i remember campfires with my friends although i wasn't supposed to be there
i remember normandie and bretagnia, lorient interceltic, la dune de pilat and biaritz, villefort, villefort why weren't you where you were supposed to be

i remember andorra to switserland geneva, expensive geneva, hi giger and people from home, alt sint josef to liechtenstein, sir ulrich von liechtenstein, pfatzerhutte, and gletsjers , rediculous campings and salzburg, kehlstein and linz, vienna and bratislave, a 2 hour discussion about goose liver i didnt understand a word of,
i remember visegrad, sombor and belgrad, sofia the rila mountains and plovdiv, veliko turnovo, istanbul and kibotos, kaynarca, and the crusader trail all the way to antiochie, i remember mike pete and kate, i remember the desert being flooded, and ending up in beirut, i remember fleeing lebanon, looking for a sword, sending stuff home and meeting sarah , i remember amman, jerusalem and palestine, i remember a car, and hitchhiking to get to petra in time, i remember getting up way to early in the morning and waiting half a day in wadi rum

i remember aqaba and the slow boat, and i remember dahab, the way it was when i arrived here, i remember the people,

coming and going and coming again,
and going again

i remember every bloody detail,
i do

i just cant remember what day is today, monday, thursday, maybe even wednesday or sunday
i dont have a clue

i remember home, tiny speedy and 6 months old godchild,
i remember
i do
and i cant remember why i left
and i cant remember why i would ever go home,

but i can remember that i could go where ever, do whatever, people understood

it made sense

in a weird way

i would kill for a regular beer in the vrede right now, so please have one on my health
and give people my regards
i would kill for a drum rolling cigarette, and a seat in tleiderskot, even if it was just to say it was time to clean up trommelkot,

or time to prepare the wintercommando and the wctocht,

time to go home cause its been enough....

i just cannot do that, although i would love to

i never imagined missing kermis, thai and newyear
the wc tocht or the paascursus,

but i will...
my regards from a country without winter, but with colds...


EDIT:
and i remember more, and i miss more, thats just later here i will post a list, of things i would love to get here, wether it gets here or not doesnt really matter, if at least some of it does arrive, ill be in seventh heaven in seven heaven

but before that i want to talk to you all about utter chaos

wat een raar fenomeen is op mijn reis, ik heb nu 3 echte woestijnen aangedaan (definitie woestijn, plaats waar het normaal niet regent)
en ik kan jullie met trots vertellen, dat in syries we vastraakten dankzij ondergelopen woestijn en weggespoelde wegen,
op onze weg uit wadi rum hadden we regen en was mijn ganse zak doorweekt in the back of a pickup,
bijna 2 maand later ben ik slechts enkele honderd kilometers verderop
in dahab egypte, waar het in 2jaar niet heeft geregent, men moest dan ook blij zijn (net zoals ik was want ik mis regen wel een beetje) toen het eergisterenavond begon te regenen
met donder en bliksem en de ganse santeboetiek, ik was gelukkieg als een klein kind en speelde de rest van de avond buiten in de regen en de plassen, ik ben er waarschijnlijk ziek van maar toch, een echt lichtspectakeel *best lightningstorm ever (ill get you some pictures of lightning), met druiperige warme regen , dondergekraak dat je voelt tot in je kleinen teen metstortregen regen met bakken,... ik was gelukkig...
egyptenaren zijn dat niet gewoon, 2jaar geleden regende het 10 minuten
4jaar geleden een uurtje
nu rgende het de hele nacht, een regenbui belgie waardig,
en toch grote paniek, vrees voor het onbekende? ja en nee
een klein nachtje regen zoals we er meerdere per maand hebben in belgie, heeft erg rare resultaten hier,
geen dak in egypte is blijkbaar waterdicht, geen electriche leiding is veilig, geen mens kent bliksemafleiders,...

de straat vol grote plassen, de hotelkamers met gemiddeld 5cm water op de vloer, explosies aan de overkant van de baai (saoudi) honden die gek worden, explosies dichterbij,
electriciteit die uitvalt , water valt weg, geen internet, geen telefoons , geen gsm, geen vervoer, modderstromen, de brug eindelijk nuttig,
mensen zitten hier voorlopig letterlijk vast, gisteren was er de hele dag niks, zelfs geen bus of auto, in de midden van de woestijn, en van de wereld afgesloten, op de weg naar sharm villen gisteren blijkbaar enkele doden waarna men de weg afsloot, mensen zitten letterlijk stuck in dahab this time
alle papierwerk in de duikshop is naar de vaantjes, als je de palmboom aanraakt dan krijg je een elektrische schok, als je de zekeringen aflegt dan schiet de ventilator in gang,...

ik genoot in volle teugen van een beter typisch belgisch weertje,
im omly happy when it rains,

egypte ligt lam omdat het 10 cm regende...

internet en telefoon zijn in de loop van de nacht blijkbaar weer onlinegeraakt, dus met een dag vertraging dan toch eindelijk mijn verlanglijstje

daarom staat op mijn verlanglijstje botten, breng die aub niet mee, ik kan die niet gebruiken...

btw niet alles is boel ik ik echt ook verwacht, ik probeer gewoon zoveel mogelijk te vragen, en hoop dat er een en ander van toekomt

VERLANGLIJSTje :

eerst en vooral,een camera voor frank, frank is een canadees die hier reeds enige tijd is en zijn kodak gestolen is, wegens hier en in de buurt niets kwalitatiefs te kunnne kopen, stelde ik hem voor dat hij zijn keuze maakte op vandenborre.be als dat zou kunnne meekomen, dan is die gast me eeuwig dankbaar, CANON isus 95 silver 159euro +8giga geheugenkaartje voor die camera

verder van de rest mijn lijstje met hulp van anderen

*stevige korte broek met zijzakken, want mijn huidige hangt met stukken en brokken vaneen
*2 nieuwe knopentouwtjes, want ik kan hier geen nieuwe kopen die ook maar op iets trekken
*een nieuw stuk 3mm klimtouw goed voor schoenveters, zit in mijn overschotzak die terugkwam van ksakamp deze zomer,
*een bolleke 2mm metserskoord, om de maintanance kerel hier gelukkig te maken
*mp3 player (met boxjes), heb ik thuis ergens liggen al de niet met muziek,
*paar nieuwe combats,
*en een paar sokken, +1 sok voor darren, die 1 sok is verloren, en slechts 1 paar had, kleur en stoffatie onbelangrijk
*een boxershort of 2 a 3
*nen groten met mayonaise en 2 frikanadellen van raman
*een zakdoek of 2
* 10 kilos chocolade
*drum en blauwe bladjes
*a hot blonde with nice boobs
*beer beer beer
*jenever (geen graan)
* andalouse, en samouraisause, ik begrijp nu pas dat belgie bekend is voor zijn sausen, chris is er blijkbaar geweldig gek van, en tis pas nu dak er bij stilstya dat hij gelijk heeft
*botten
* cheese, kaas, geen deftige kaas te vindenhier, een goed stuk maredsouskaas, of zelfs de meest ordinaire kaas zou wonderen doen
*een salami (varkensvlees, mmmm)
* a chewing toy for pluto (de puberale straathond die alles aan flarden bijt)
* Harisa hotsause (of zoiets, blijkbaar te verkrijgen in belgie, maar nog nooit van gehoord)
* nen auto, en een velo
* een vlaggetje
* hairbands, busloads, because its impossible to find here, definately good ones
*more beer
*een blik of 2 tv worstjes
* anti musquito bracelets ( een stuk of 4 van de armbandjes die de muggen weghouden
*...
en nog veeel meer, maar das een goeie start, nietwaar

anyway, ik weet niet wat de mogelijkheden zijn , en ik heb niemand vastzekere beloftes gedaan, zeker niet met nog nen dag vertraging,
dus als je iets anders in gedachten had, breng maar mee, als je iets niet vind of te zwaar is begin er dan niet aan, als je iets te raar vind of gewoon geen goesting hebt,
ik kan veel verlangen, maar ik verwacht weinig,
en als ik iets niets heb dan zal het enkel des te beter zijn als ik thuiskom,

vele groeten en tot in den draai want moet weer an het werk,
dries

  • 16 Januari 2010 - 09:43

    Moeke Mie:

    Vanavond zal ik alles wel eens op t gemak lezen, want mijn engels is wel niet zo goed als dat van jou tot volgende week

  • 16 Januari 2010 - 14:53

    Veerle:

    You will only miss the things you love doing. You want the best of both worlds and you can't choose at this time.. You will find your way eventually, just give it some time.. En omdat je het nederlands niet zou verleren: pieker niet teveel en probeer te genieten van onze kleine wereldbol ;)
    En als je daar een vast adres hebt wil ik gerust es een jupilerke opsturen met de post zenne ;-) just let me know! Groetjes Veerle

  • 21 Januari 2010 - 13:53

    Kristof:

    ook in belgenland niet allemaal rozegeur en maneschijn ;)

    update uit de langestraat:
    -buren hun waterleidingen bevroren (nu weer ontdooid),
    -niet kunnen metsen omdat het te koud is
    -stenen op de tenen
    -buurman die teveel lawaai maakt
    -verzekeringen inschakelen
    -politie op je dak
    -politie die "niets kan doen" aan het feit dat er auto's verkeerd geparkeerd staan en wij maar moeten wachten

    en toch wel meer rozegeur en maneschijn:
    -muur die er bijna staat
    -balken besteld
    -poutrellekes gestoken
    -gewelven besteld
    -geïsoleerd

    en alst water en winddicht is: feestje! en 't zal nodig zijn

    smokey is terug helemaal gekeurd! jawel, ook de remmen.

    we krijgen met de graal een vette subsidie vandejaar

    wc-tocht gaat door in oostkamp en ze zien het daar helemaal zitten

    ik denk dat er overal wel iets is, behalve in t*ttenland!

    droevig nieuws:

    "morgen ben ik er weer met meer weer" bestaat niet meer, frank is gestopt met dat ze zeggen, andere suggesties: "morgen zal er niemand op het weer letten maar kijken naar sabine haar ...",...

    voilà, oedjekloek daar en toe in den droi!

  • 22 Januari 2010 - 19:07

    Pietje:

    Dag Drieske!

    Eyla moateke, zo te horen mss je ons een beetje ;)

    Mss kan ik je een plezierke doen om een paar pakjes drum met blaadjes mee te pakken voor je want volgende week (1/02-12/02) zal ik niet ver van je zitten.
    Namelijk in het buurland van Egypte: Saudi! (Hail en Al Jouf)
    Moest je zin en de mogelijk hebben om de grens over te steken dan kunnen weten me te vinden he :) Oftwel moet ik de grens oversteken... te zien waar mijn vliegerke landt-vertrekt!

    Ik laat nog wel ietsje weten.

    Grtz en hou je goed!
    Pietje

  • 24 Januari 2010 - 20:27

    Nen Groten Met Mayon:

    de eersten die naar raman gaat om frietjes...
    brengt t volgende mee voor dries!
    nen groten met mayonaise en 2 frikanadellen van raman
    En eet t op, op zijn gezondheid! Maar neem er eerst n fotoke van en zend het hem door! Dat hij nog meer goeste krijgt!

    groetjes

  • 25 Januari 2010 - 00:04

    Inge:

    aantal van de dingen die je mist zijn hier ook wel herkenbaar, ik denk vooral aan de kaas en de wectocht

    Ik kan hier supergoedkoop aan allerlei touw geraken, het is geen echt klimtouw, maar wel perfect om knopen in te leggen

    heb je een vast adres? dan wil ik je gerust een meter of meerdere opsturen

  • 26 Januari 2010 - 09:39

    Miet:

    wat een lijstje zalig

    wat missen wij:
    - dries die plots vraagt om zijn haar te knippen
    - een gezellige babbel in de vrede
    - een korte broek in de winter in moerkerke
    - en nog zo veel meer
    ...

    Maar we genieten van de verslagen het is super om te lezen. We kijken al uit naar het volgende avontuur die we te lezen krijgen.

    Ik denk dat we hier idd beter met regen kunnen om gaan. We zijn die natte regendruppels meer dan gewoon!!!

    Geniet van je bezoek deze week. En snotter je neus maar eens goe in die fleurige zakdoekjes.

    vele vele groeten uit moerchurch city


  • 27 Januari 2010 - 13:15

    Katelijne:

    jips!
    En hebben jullie elkaar gevonden?
    Zijn jullie samen aan t genieten?
    Hier ondertussen weer goed aan t vriezen... de dag lang. Maar ze doen voort aan ons huis! En ja ik denk dat iedereen bij ons ondertussen ziekerig is en aan t snotteren...
    groetjes en t beste

  • 31 Januari 2010 - 11:22

    Dropkick Murphys:

    De groeten vanuit de Lotto Arena

  • 31 Januari 2010 - 14:00

    Kamiel Verwer:

    he Dries, herinner je?

    kamiel, de gast in Damascus. Hij zit nu in zuid afrika nadat hij met blote handen een weeshuis in Kenya heeft gebouwd. check the site en wordt affiliate!
    charitytravel.blogspot.com

  • 02 Februari 2010 - 21:14

    Anna:

    een grote dank je wel voor de kado en de brief! een dikke knuffel van je petekind

  • 03 Februari 2010 - 23:25

    Secretaresse:

    vind het jammer dat de whisky kapot was... maar wenst je veel succes met het survivalpakket!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 143729

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: