gestrand in dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu gestrand in dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu

gestrand in dahab

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

11 December 2009 | Egypte, Dahab

of het voorspelbaar was of niet, geen idee, maar ik ben gestrand, ik heb tot nog toe een max van 3 nachten op dezelfde plek op gans mijn trip,
dat was voor dahab tenminste, ik ben de tel reeds kwijt, maar het is reeds meer dan 14 dagen,
14 dagen voor de helft gevuld met duiken,
en de rest,
alles waar je maar kan van dromen kampvuurtjes op het strand aan de rode zee puur voor gezelligheid, want het is wamr genoeg op zich, spelletjes avonden met geinproviseerde jenga of viking cube of tavla of kaarten,
rustige momenten met een filmpje of 2
(IK HEB EINDELKIJK UP GEZIEN (la haut), de film waar ik in parijs, zo lang geleden, van droomde)
district 9, superbad,...
en rondhangen, een pint drinken op cafe, ierse folk zingen op de verjaardag van steve, ik zong zelfs aan de oevers van de dijle, geen mens die het verstond, maar het klonk fantastisch, en nog wat rondhangen in de duikshop of ons plekje in het restaurant

ik ben inmiddels het contact met kate verloren, en mike zit in thailand, en pete in hongkong
freya heeft hier werk gevonden in een bar voor een maandje,

richie de nieuw zeelander die normaal engelse les geeft in duitsland en reeds 7jaar van huis is werkt hier in de duikshop, samen met maria de deense die arabisch studeerd in alexandrie maar daar in geen 2 maand is geweest
edward mijn kamergenoot hier is aan zijn laatste dag toe, hij gaat naar het leger in engeland binnen enkel dagen, en geniet zo van zijn laatste vrijheid dat het er een beetje over is, darren de 40jarige engelse beroepsreiziger gaat er volledig mee in op,
tzijn combinaties die je je niet kunt voorstellen

en ik?
ik ben volledig het noorden kwijt,
ik wilde niet bloggen voor ik uit de beslissing was, maar blijikbaar ben ik hier reeds meer dan 14 dagen, en de beslissingen blijven uit,
en ik spendeer veel te veel geld aan dat duiken, ik weet niet meer wat ik wil, ik wil hier blijven, ik wil verdertrekken afrika binnen, ik wil richting zuid amerika, ik wil richting india,
ik wil wakkerworden in mijn eigen bed, maar wil niet naar huis
ik wil de rest van de wereld zien, maar weet dat het onmogelijk is
bij iedere stap dat ik verder van huis ben ontdek ik meer , bij elke stap word de wereld 10 stappen groter in mijn gedachten, er is geen einde aan, en je ontmoet zoveel mensen, gezichten zonder naam,
gezichten met een naam waarvan je de naam reeds vergeten bent,
en die enkelen die blijven plakken,
maar ze zijn zo zeldzaam, en toch zijn er nieuwe op iedere hoek, achter iedere deur,

mogelijkheden te over
de voor en nadelen van ergens langer te blijven beginnen hun tol te eisen, grotere rekeninge, meer kennis, betere vrienden, de nood aan een eigenheid, voor het eerst missen van eigen bed en eigen muziek, god ik zou er wat voor over hebben om mijn muziek hier te hebben, mijn computer of mijn mp3speler, mijn cds, ...
gisteren ging miet naar rammstein,
als ik in belgie was geweest stond ik ook voor dat podium, maar de realiteit is dat ik niet in belgie was,
erger zelfs de nieuwe cd is 2 maand uit of zoeits en ik heb slechts 1 lied 1 maal gehoord en ik heb het helemaal niet gemist,
tot nu, je hebt hier tijd om het te missen, tijd om erbij stil te staan, onderweg ben je steeds onderweg, je neemt iedere plek met zijn eigen voor en nadelen, en legt je erbij neer omdat je weet dat het toch maar voor korte tijd is,
privileges zoals goed internet , een goeie pint of een heel simpele kop kofie, geen turkse , of bedoeinenkofie, geen cafeine-shots met gruis, een normale kop kofie

en al die dingen heb je geen last van als je onderweg bent, omdat je neemt wat er is, en nu ik hier 14 dagen ben stel ik mijneisen, ik neem geen genoegen met een tas oploskofie, ik wil een pak deftige drum ipv de goedkope filtersigaretten,
ik moet geen middeloorsters getjank horen, ik wil muziek, het "geruchte" dat ik altijd stiller moet zetten thuis

waarom verhogen mijn eisen als ik hier langer ben?
i dont like it en ik het doet me elke dag weer beslissen om morgen mijn zak te pakken en verder te gaan
en elke morgen weer sta ik gewoon op en laat de dag passeren

nuja mijn besluiteloosheid heeft me vandaag tot een ander besluit gebracht, ik blijf hier nog even, en vervang richie voor een maand in de duikshop,
lange dagen, van 7 tot 7 en 7 dagen op 7, niet betaald, maar ik krijg mijn onderdak voor niets, en vrije duiken, of een verdere duikopleiding als ik langer blijf, en de werkdruk is niet te vergelijken met wat ik werken noem, rondhangen in de duishop zoals ik nu toch al het grootste deel van de dag doe
enkel dat opstaan zal me problemen geven vrees ik, maar we zullen zien

zoals het duikmoto hier is dive now work later

allessinds een goed weekend
toegewenst, en tot in den draai en
vele groeten uit het koude dahab (slechts 22 graden)

dries

  • 11 December 2009 - 22:25

    Katelijne En Bj:

    De Nijl aflopen! Daar willen we foto's van zien.
    En daarbij, stilstaan is achteruitgaan. En waar kom je dan uit? Juist ja, terug thuis.
    Hmm, misschien geen slecht gedacht, dan zien we je terug eens in levende lijve.

    Neenee, volg maar je gevoel, en laat ons aantijdens weten waar je zit. Of, als je even blijft waar je bent, wat je allemaal uitspookt.

    Vele groeten en tot in den draai!

  • 12 December 2009 - 10:26

    Miet:

    Heyla

    Ik heb super hard voor je gezongen. De Cd zal ik klaar leggen tegen dat je hier strand.

    Maar volg nu nog vooral je gevoel!!! Hier blijven we volgen wat je allemaal doet.

    vele vele groetjes
    je nichtje

  • 12 December 2009 - 19:08

    Moeke Mie:

    Gisterenavond nog vlug alles afgeprint maar geen tijd gevonden om te lezen of te reageren. Je zult toch moeten kiezen, je kan echt niet alles willen of toch niet alles tegelijk,
    het ene na het andere kiezen, zo geraak je er wel.
    Blijf je echt nog een maand daar ter plaatse? Moeten we uitkijken naar een januarivakantie in jou richting?

  • 13 December 2009 - 12:27

    Pietje:

    Dag Dries,

    Zo te horen de zon gaan opzoeken :)

    Egypte, het land dat alles heeft en waarvan ik nog maar een fractie heb gezien (door gebrek aan tijd....).
    Met dat je daar nu toch voor een tijdje zal blijven raad ik je aan om eens de piramiden en de sfinx te gaan opzoeken onderaan Cairo.
    Echt de moeite om dit eens te zien, zo'n kolossale bouwwerken (1 steen was even groot als ikzelf...).
    Jammer genoeg zijn we niet in de piramide binnen geweest (te weinig tijd...).
    Kan jij dat in mijn plaats doen? :)

    En moest je daar wat problemen hebben in Egypte, dan moe je maar iets laten weten he, ken daar nog wat mensen van de "secret service" :)

    Alle veel plezier en ontdekkingsgenot!
    Mss vind je wel toevallig Cleopatra terug :)

    Grtz Pietje

  • 14 December 2009 - 09:09

    Veerle:

    Je kan ook altijd een citytrip naar België maken :-) tis es iets anders.. Maar hier is het écht wel koud!!
    Geniet maar van het Egyptische leven, van dag tot dag leven en je ziet wel waar je uitkomt... No worries...

    Groetjes!

  • 14 December 2009 - 15:59

    Secretaresse:

    dankje lieve dries voor het sexy kaartje! ik geef alle leiders van het gewest een dikke zoen!

    xxxxxxxx

  • 14 December 2009 - 16:07

    Kristof:

    ben ondertussen ook al mijn zwembroek in combinatie met kerstmuts aan het inpakken als outfit voor oudejaar!

    veel plezier verder en laat de koffie je dag niet verpesten ;)

    groeten

  • 14 December 2009 - 21:27

    Katelijne Stanna?:

    de post kwam aan! Danke!
    leuk,leuk,leuk...

    geniet maar!

    groetjes

  • 15 December 2009 - 10:57

    Dries:

    ik ben blij dat de post aankwam,
    wel een groot stuk later dan verwacht
    das 3weken onderweg, cool, en goed om weten
    ik blijf hier zerker minimum een maand, ik heb er reeds 3 dagen duikshop opzitten en blijkbaar doe ik goed werk, maar de structuur, ik was nog niet helemaal binnen of ik had al plannen om teen en tander een stuk efficienter te maken, tis pure chaos, maar blijkbaar steekt dat hier niet erg nauw, omdat je toch de hele dag hier bent, maar ik kan er gewoon niet mee leven, een gebrek aan prutsgerief is mijn grootste probleem, simpele dingen als plakand of stylos die ik anders altijd ter beschikking had en die ik zo vaak gebruik en nodig heb zijn er gewoon niet, een simpele prise kost hen te veel geld zodat er gewoon kabels rechtstreeks het stopcotact ingaan, de ontblote koper baart je dan wat zorgen als je natte spullen ophangt vlak erboven,
    en zelfs kladpapier of een stukje karton of dergelijke moet je uit de vuilbak plukken als je ze wil/nodig hebt, theeft zo zijn grappige gevolgen,
    en je merkt een opzienbarend verschil in prijzen als je hier wat langerverblijft of werkt en vaak naar dezelfde plekken gaat, persoonlijke korting op restaurant van 25 percent, is niet ongewoon, maar probeer niet om alles zelf te betalen anders betaal je de volle pot (niet dat die prijzen spectaculair hoog zijn, maar je bent in een toerisische plek dus ze halen zoveel mogelijk uit die toeristen)
    kortingen zijn erg verwarrend omdat ze zelf nauwelijks weten wie welke korting krijgt, gelijk hier in de duishop, koreanen krijgen standaard 20procent korting jappanezen 30 procent,
    maar probeer nier om meer dan 10procent te krijgen als westerling na onderhandelen, want dat hebben ze niet graag, ( in europa zou men dat racisme noemen)

    en dan krijgt iedere klant verschillende deals, vrije duiken , een gratis boek, 10 procent, zodat geen enkele persoon dezelfde prijs betaalt, erg raar en verwarrend, want ze onderhandelen met de baas en de baas laat je niet weten wat de deal was,
    vriendjes politiek te over, en elke egyptenaar stoeft graag over zijn geld, dus als je de baas zijn geld op het einde van de dag (rond de 1000 dollar) gaan geven te midden van een vol restaurant in volle zicht dan hebben ze het des te liever (ik zou me schamen, maar ach), en de rest van de egyptenaren klaagt over zijn gebrek aan geld,
    intussen verander je elke dag van kamer omdat ze de goeie kamers nodig hebben voor betalende toeristen, ga je laat uit savonds, slaapt enkele uren en dan weer mottig die duikshop in, je 11 a 12 uur achter die toog en weer een lange avond,
    drankprijzen zijn hier best wel cool, je betaalt 7le voor een halve liter stella ( neen niet artois)
    of 13le voor een halve liter rum of vodka, aan een ratio van 8.5 le voor een euro kan ik daar best wel mee leven,

    ik ben zelfs aan het overwegen mijn reizigersbaard te scheren omdat ik niet echt meer een reiziger kan worden genoemd, is het niet?
    "stuck in dahab" is de enige beschrijving, maar ik ben niet de enige,

    wel een maand is niet erg lang en ik vind het mega, en als ze me achteraf nog wat langer willen achter die toog dan zal er een betere deal moeten tegenover staan, als ze niemand vinden dan zal ik daar wel het een en ander uit de brand kunnen slepen, zeker nu ik meer op de hoogte ben van alles, het kan enkel in mijn voordeel werken,

    ik zal me een van de komende dagen nog eens bezig houden met fotos uploaden, zodat ik weer up to date ben, er staan er alweer een 100tal extra dus je mag altijd gaan kijken, de volgorde is echter niet echt je dat

    als er mensen overwegen naar hier te komen, daar kan ik best wel mee leven, maar breng dan aub een pakske drum mee uit belgie, de kofie is intussen een gehaald project na wat zoeken is normale kofie te verkrijgen, een isomobord nietjes en een stuk stof zijn ideale filter, en er is een klant in de duikshop die zijn computer hierlaat overdag met massas muziek dus ik vind af en toe wel eens een goeie bekende plaat die ik thuis ook heb,
    een citytrip naar belgie staat echter niet op de planning, ik blijf voorlopig bij mijn niet vliegen reis, dus de city trip zou me minumum een paar maand kosten

    de rest van egypte bezoeken is zeker het plan maar dat zal pas zijn voor als ik weer on the road ben, blijkbaar krijg je hier in egypte als student serieuze kortingen, dus mijn fake studentenkaart zal van pas komen op dat moment

    ik heb geen idee wat ik nu reeds allemaal getypt heb en geen idee waar ik in herhaling viel of wat ik vergat, maar ik hou het voor bekeken, richie riep dat ik moest komen helpen, tzal blijkbaar druk zijn,
    vele groeten en tot in den draai, eep dries

  • 17 December 2009 - 21:39

    Brigitte En Lucske:

    hoi Dries we hebben je kaartje gezien bij oma.Hier is het redelijk koud overdag rond nul graden en snachts lekker vriezen. Vanmorgen hadden we zelfs de eerste sneeuw mooi om te zien de kerstboom (prachtige boom door de firma coppejans geleverd en geplaatst met een welverdiend borreltje) besneeuwd moja je moet dan beginnen sneeuw ruimen enz je kent dat wel hé.'t Zal zeker nog enkele dagen koud blijven en ze beloven nog sneeuw.Geniet nog van je job in de shop en nu je toch daar bent zou ik Egypte ook verder bezoeken.We blijven je in ieder geval volgen vele grtjes vanuit 't molentje

  • 21 December 2009 - 17:55

    Thuure:

    lat je maar een keer gaan jiiiiiiiiiiiiiiiiipa

  • 22 December 2009 - 20:45

    Studio Brussel:

    music for live is bezig!!!
    actie : stop malaria
    laat de wereld niet in de steek!

  • 25 December 2009 - 00:02

    Dries:

    merry christmas and a happy newyear

  • 25 December 2009 - 08:30

    Moeke Mie:

    Vrolijk kerstfeest
    Hopelijk vind je daar enkele vrienden om ook kerst te vieren. Hier is het een "witte kerst" alhoewel de dooi volop inzet, maar er komt een volgend winteroffensief, zeggen ze.

  • 25 December 2009 - 08:41

    KERSTMAN:

    Vrolijk kerstfeest, hohoho,
    en beste wensen voor 2010
    met heel veel lente "hoop"
    zomerse "warmte"
    herfst "geluk"
    en
    winterse "geborgenheid"

  • 25 December 2009 - 10:58

    Miet:

    Ho ho een vrolijk kerstfeest. Een witte kerst is er voorlopig niet zo veel meer van te merken. De sneeuw is zo goed als gesmolten. Maar al was het een witte kerst Dries zou toch in korte broek verschijnen.
    vele groetjes

  • 25 December 2009 - 19:22

    Björn, Katelijne &co:

    jips

    wij komen net van bij oma, t was gezellig, t kotje vol!
    de kindjes waren ongelooflijk moe en zijn blij dat ze in hun bedje konden inslapen of toch niet??? (anna is al aan t wenen...)

    bjorn is vertrokken naar zijn nacht...
    morgen mogen we naar t kasteel gaan eten...

    allé van ons allen zeker ook de beste wensen!Geniet!

    Wij wensen je tijd om gelukkig te zijn!

    vele groetjes en zoenen

  • 01 Januari 2010 - 17:41

    Peter:

    Dries,

    een gelukkig 2010 en veel plezier in Dahab, zowat de andere kant van de wereld.

    Vergeet zeker niet op het nieuwe jaar te vieren hé...

    Groetjes

    de leiders van KSA Moerkerke

  • 01 Januari 2010 - 20:40

    Els En Rik:

    Hallo dries,
    Toch eventjes uit het nog koudere belgie(0°) , veel chance op je verdere reizen in dit nieuwe jaar 2010.veel tijd om alles te volgen hebben we eigenlijk niet, maar ik denk toch regelmatig aan je en je oneindige trip. Ik weet dat ik dat van oma niet zou mogen zeggen, maar ik vind dat je gelijk hebt , veel zal leren en ervaring opdoen, meer dan op de schoolbanken.zolang je er zin in hebt zou ik zeggen"go on" en zorg goed voor jezelf.Groetjes Els
    Dag Dries, chapeau voor je lef , zo ver op je eentje de wijde wereld intrekken !!, ik zou het niet kunnen, maar ik kan me voorstellen dat het enorm leerrijk moet zijn.
    Nu je zo ver zit moet je doorgaan vind ik , of je zult het je later zeker beklagen. Nog veel geluk en sterkte op je verdere wereldreis, Rik

  • 02 Januari 2010 - 11:54

    Pietje:

    Dries.... een happy 2010!

    Eentje die we gevierd hebben zonder jou... (kan me niet meer herinneren wnr we dit niet samen gevierd hebben!)

    hopelijks daar ook nen toffe-dronke nacht gehad? :)

    alle geniet er nog maar wat van

    moest je plots zin hebben om naar zuid-afrika te trekken dan moet je het maar laten weten, de vluchten naar daar staan zo goedkoop (slechts 500€ heen en terug) en 'k heb wel zin om nog eens naar daar te gaan :)
    of moest je zin hebben om terug te keren (wat ik zelf niet geloof...) dan zou best maar een goe pulleke aandoen, der komt terug een mooie winterprik met sneeuw, jipieeee!

    alle de leute daar nog!

    grtz pieter

  • 03 Januari 2010 - 11:31

    Den Buttenlander:

    ja man...driesken gij zult wel een grotere buttenlander zijn dan ik ze :D
    ik ben momenteel al goe ingeburgerd.
    al veel gehoord via via, dage blijkbaar een lange baard hebt enzo...? :p
    als ge terug in het kleine belgenlandje zijt zalk u zeker nen goeie pint of nen deftige koffie trakteren! :p
    wel in ruil voor een paar zalige verhalen e man!

    ale, veel succes nog e!

    Matthias

  • 04 Januari 2010 - 14:26

    Peruaan:

    ola! driesos

    una langos tsjuttos heeft er kerstos en nieuwos gevierd en dook op 1 januari in de stille oceanos!

    toe in den bochtos!

  • 04 Januari 2010 - 20:22

    Joris:

    Dries,

    Ben jaloers telkens ik uw verslag lees, maar moet ook toegeven dat ik 't zelf zo lang niet zou uithouden.

    En toch... Lijkt me fantastisch om zo vrijuit alles op je eigen tempo te kunnen ontdekken! Ben nu al aan 't beseffen dat ik ook van al die landen droom, maar er waarschijnlijk maar in een klein deel van ga geraken.
    Zult zeggen: ligt aan uzelf, vertrek en ge geraakt wel ergens... tja...

    Nu, moest ge plannen hebben om naar Zuid Amerika te gaan, laat iets weten!

    OL-groeten uit Limburg,
    Joris

  • 05 Januari 2010 - 08:21

    Moeke Mie:

    wie wil iets bezorgen aan Dries?
    Wij gaan hem opzoeken.
    Vertrek 21 januari, tot dan kan je (alles wat meeneembaar is op 't vliegtuig)binnenbrengen op ons welbekend adres.

  • 06 Januari 2010 - 20:47

    Tja:

    en nog steeds:"gestrand in dahab"...

  • 07 Januari 2010 - 09:07

    Strandwachter:

    't is zeker een héél groot strand

  • 07 Januari 2010 - 16:40

    Brandweer Knokke:

    hier is t geen strandweer, wij meten vanaf nu elke dag de ijdikte op van de Damse vaart, we zullen dit jaar waarschijnlijk weer schaatsen, maar deze week is t nog tevroeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 22825
Totaal aantal bezoekers 143735

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: