diving in the red sea - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu diving in the red sea - Reisverslag uit Dahab, Egypte van dries coppejans - WaarBenJij.nu

diving in the red sea

Door: dries

Blijf op de hoogte en volg dries

02 December 2009 | Egypte, Dahab

been on the internet for a while now, so im allready getting a bit drowsy, but i dont want to leave without logging my 20th flag,

oke geen engels dus,
na een droom- en rusteloze nacht in 7 heaven , zit er vandaag niet veel anders op dan eindelijk wat te egnieten van de vakantie die ik hier neem, mijn dagen waren tot nu toe gevuld met duiken duiken en duiken,

na de 4 initiele duiken om de basics achter de rug te hebben begon het eergisteren wat toffer te worden, 3 duiken op 1 dag, een orientatieduik, een fauna en flora duik, en een nacht duik, en gisteren 2 diepe duiken, een tot 30.4m in een onderwater canyon, en een 2de langs een wand in een bodemloze omgeving (the blue hole), met onderwatercamera, niets dan troebele kleurontbrekende fotos jammer genoeg,
met die laatste duik werd ik dan ook officieel advanced duiker, (en dat moest gevierd worden natuurlijk) enkel de papieren nog opsturen, toftof, en dat terwijl het me lijkt alsof ik hier gisteren pas arriveerde

vandaag dan eindelijk een dagje rust, want al dat zwemmen en duiken is vermoeiend, zeker als je zwemmen niet gewoon bent, maar ik heb nog 5 duiken in de komende dagen, 3 in koraalriffen, en 2 in een scheepswrak uit wo2, hopelijk kan ik aan een camera geraken voor die laatste 2,
maar vandaag dus niks nada noppes gepland, en ik weet in godsnaam niet wat te doen met mijn dag, maar ben er gerust in dat hij voorbij zal zijn voor ik er me van bewust ben

na dit interval in dahab zijn de plannen erg vaag, de rest van egypte bezoeken, maar sudan en libie zijn blijkbaar moeilijk binnen te geraken, en het indiaplan is intussen officieel gedeleted
plus ik moet nog steeds aan die spuitjes en pillen geraken, want ik ben niet van plan om in dure hotels te logeren en kraantjeswater zal in vele gevallen mijn oplossing zijn...

vele groeten uit dahab

btw petra was zalig, jammer dat het zo duur is, en dat je hetal 1000keer op foto zag op voorhand, wadi rum is zeker de moeite, daar had ik een dag langer moeten blijven, en de dode zee heb ik idd een half uurtje in gedreven

  • 02 December 2009 - 14:20

    Veerle:

    Je kan altijd nog terugkeren naar de Wadi Rum é, die loopt nie weg. En een half uur gedreven in de Dode Zee!! Amai das lang, wij mochten maar max. 10min. en ene van ons klas had er langer in gezeten en stond helemaal in rode plekken! Je hebt een berevel zeker ;-)

    Zo te zien ben je echt op vakantie nu, en dat duiken lijkt me suuuuuper! Laat zeker weten hoe het was met dat scheepswrak enzo, lijkt me uniek om dat te kunnen doen!

    Nog veel succes en hou je goed!
    Groetjes

  • 02 December 2009 - 15:55

    Moeke Mie:

    Goelever...
    vakantie in een vakantieperiode
    en wij maar werken hé,
    toch blij te kunnen lezen dat je er nog steeds van geniet

  • 02 December 2009 - 18:30

    Kristof:

    de wereld op zijn kop:

    anti-zwemdries die opeens advanced duiker wordt! grappig

    je foto's zijn mega!

    en nu terug les geven want blijkbaar al een paar minuten te laat... (again)

    tamusement daar!

    gegroet

  • 03 December 2009 - 17:17

    Sander:

    nog altijd aant doorgon. echt respect. hopelijk geraak je aan al je spuiten en visums é. de leute nog

  • 05 December 2009 - 03:22

    Simon:

    man man,
    schitterend!
    als je je verslagen leest krijg je echt wel zin om achter te komen...
    tip; als je van de natuur houd, zak dan gerust verder de nijl af!

  • 07 December 2009 - 21:22

    Katelijne:

    en wat is het geworden???

    we zijn nieuwsgierig! Ondertussen kwam hier de sint!!Leuk hoor!

    vele groeten je zus

  • 10 December 2009 - 11:44

    Miet:

    heyla duiker

    Je hebt gelijk dat je even geniet van wat vakantie. Drijven in de rode zee lijkt me zalig eigenlijk.

    Nog leuk nieuws vanavond gaan thomas en ik onverwacht naar Rammstein. Een vriend van ons heeft tickets gewonnen op stubru (en hij had er al) en nu vroeg hij als we mee gingen? Dus natuurlijk zeg je daar op he. Kzal er eentje meebrullen voor jou. Khoop da jet zal horen!!!

    Geniet vooral van alles. velevele groetjes

  • 10 December 2009 - 21:26

    Werchter:

    de eerste namen zijn bekend!
    Muse
    Pearljam
    Pink
    en...
    Rammstein

  • 11 December 2009 - 12:31

    Dries Coppejans:

    schrap die pink en ik ben geintresseerd

    muse and rammstein en pearljam dat klink als een droom...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

queeste

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2010

dovidenia dolina konja

05 Oktober 2010

het laatste hoofdstuk?

09 September 2010

All Saad

15 Juli 2010

dolina konja

13 Juni 2010

kroatie, schoon, maar ze weten het blijkbaar
dries

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 143814

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 September 2014

queeste the sequel

15 Juli 2009 - 30 November -0001

queeste

Landen bezocht: